Zobacz pełną wersję : potrzebna pomoc doświadczonych fotografów :)
goracaczekolada
27-05-2014, 16:48
Od razu napiszę, że chciałam ten post podpiąć pod jakiś temat już istniejący, ale nie bardzo wiedziałam pod który, dlatego założyłam nowy wątek.
Jestem nowym użytkownikiem, zalogowałam się, bo mam nadzieję, ze otrzymam od Was małą pomoc. Przechodzę do rzeczy. Od tamtego roku jestem posiadaczką Nikona D3100 ze standardowym obiektywem 18-55. Fotografuję głównie mojego psa, ewentualnie jakieś krajobrazy i koleżanki :) Ostatnio znajomy pożyczył mi obiektyw Tamron 28-75mm f/2.8 no i zobaczyłam różnicę. Jestem totalną amatorką, wcześniej miałam zwykłą cyfrówkę, nie chce inwestować niewiadomo jakich pieniędzy w sprzęt, ale lubię ładne, ostre zdjęcia, pójście na spacer z psem i aparatem sprawia mi przyjemność.
Chciałabym kupić nowy obiektyw, właśnie ze światłem 2,8 i tu pojawia się pytanie jaki będzie najlepszy dla mnie. Chciałabym zmieścić się w 700-800 zł za używkę?Chodzi mi o uniwersalny obiektyw, na wakacje żeby porobić zdjęcia krajobrazów, szalejącego psa w lesie czy bawiącego się z innym psem, a także żebym mogła zrobić ładne zdjęcie portretowe.
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
A stałki też wchodzą w gre? Jeśli tak pomyśl o nikkorze 50/1.8
goracaczekolada
27-05-2014, 17:12
kurcze, wolałabym jednak zmiennoogniskowy.
Jedyny zoom f/2.8 w tej cenie to Tamron 28-75/2.8 - tylko trzeba zwracać uwagę czy ma wbudowany silnik.
Kolejnym jest Sigma 17-50/2.8 - używki ok 1000-1200zł.
UncleGreg
27-05-2014, 18:04
Jeśli nie stałka to rozejrzyj się za Sigmą 17-50 f/2,8 EX DC OS HSM, ale ciężko będzie wyrwać używaną w tej cenie..
Nie mniej jednak warto przeczekać i dozbierać na kupno ww. obiektywu
goracaczekolada
27-05-2014, 18:35
Ten Tamron w mojej ocenie, totalnej amatorki robi naprawdę ładne zdjęcia. nie rozmazywało się nic, fajnie ostrzył. Znalazłam na allegro taką sigmę, ale to chyba nie jest po mojego nikona, prawda? Nie znam się na tych mocowaniach zupełnie