PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w doborze obiektywów

gabajam
18-05-2014, 13:41
Witam.
Jestem nową, a właściwie nawet jeszcze niedoszłą posiadaczką Nikona, ponieważ jestem dopiero na etapie kupna body D5200. Aktualnie od 6 lat pracuję na Olympusie E-410 i nawet nie mogę na niego narzekać, bo jak na pierwszą lustrzankę do nauki sprawdził się perfekcyjnie :) Jednak przyszła pora na zmianę z wielu powodów. Wypiszę je, żeby potem oszczędzić dodatkowych postów z pytaniami:
- ma martwy piksel, wyłamany ząbek pokrywy karty (taśma trzyma), mnóstwo brudów w wizjerze, a przede wszystkim włącznik już poważnie szwankuje i bardzo często nie styka lub resetuje aparat
- studiuję na kierunku plastycznym i będę robić pracę dyplomową z fotografii
- obecny sprzęt zaczął mnie ograniczać i po tych kilku latach wiem już w jakim kierunku chcę iść jeśli chodzi o fotografię.
Przeważają u mnie krajobrazy, miasto, makro, zwierzęta (domowe) i zdjęcia na imprezach rodzinnych, w związku z czym nowe szkła na pewno muszą być jasne. Ostatnio również bardzo wkręciłam się w fotografię nocną i chciałabym się rozwinąć w tym kierunku. Na innym wątku polecacie Sigmę 10-20 i nawet odpowiada mi ten obiektyw, jednak zastanawiam się także nad fisheyem 8 mm - czy jest sens w to inwestować? Moje KITowe 14-42 mi nie wystarcza, na pewno chcę coś szerszego.
Na tele myślę, że przyjdzie czas później, budżet na obiektywy kończy mi się niestety na 1500 zł. Chyba, że jest sposób, żeby mój stary 40-150 z Olka podpiąć pod nowe body przez konwerter - tymczasowo, dopóki nie uzbieram kasy na jakąś 200-300-tkę. Z makro podobna sytuacja. Tele nawet ma pierwszeństwo. Lecz na przyszłość - co polecacie w tych kwestiach (makro i tele)?