PDA

Zobacz pełną wersję : Jak trzymacie body?

poziomek1978
04-05-2014, 18:05
Witam, jestem amatorem z niewielkim stażem.
Wczoraj kupiłem 1szą "stałkę" w moim żywocie tj: Nikkor AF-S 50mm 1.8G. Na co dzień, do tej pory, korzystałem z 18-105VR z permanentnie włączonym VR. Po przesiadce na stałkę mam duży odsetek poruszonych zdjęć (kilkanaście - kilkadziesiąt %). Nawet na krótkich czasach 1/250 i krócej czasami poruszę.
Strzelam seriami po 3 zdjęcia (przyzwyczajenia z 18-105VR, dla mnie to się sprawdza, zawsze miałem któreś ostrzejsze w serii niż 1sze z serii). Moje body to D5100 bez gripa etc... Wydaje mi się,że moja technika trzymania body mogłaby być lepsza, a mianowicie prawą łapką trzymam korpus i palec na migawce a lewą podtrzymuję od dołu obiektyw etc...

A wy jaką metodę trzymania całego zestawu polecacie?

Pozdrawiam :)

radwb
04-05-2014, 18:53
a zdjecia nie wchodzą w głębie ostrosci?? kupując do mojego D5200 35mm i 50mm zadna nie trafiała w punkt i trzeba było oddać do serwisu. z innymi nie bylo problemu

freefly
04-05-2014, 19:17
Autofokus w trybie S czy C? Że tak zapytam.

DlaZabawy
04-05-2014, 21:23
Przy 50mm ogniskowej na matrycy APS-C (Nikon DX) przyjmuje się, że mniej-więcej od czasu migawki 1/75s (1/(1.5 * ogniskowa)) zdjęcia powinny wychodzić ostre bez stabilizacji. To oczywiście pewne przybliżenie, ale nieostre zdjęcie przy 1/250 sekundy to zdecydowanie nie jest wynik naturalnego drżenia ręki.

Możesz wrzucić gdzieś przykładowe zdjęcie nieostre mimo krótkiego czasu naświetlania (albo RAW, albo JPG z exif'em, np. prosto z aparatu)? Będzie nam łatwiej zgadnąć, co poszło nie tak.