Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki aparat i jakie obiektywy do fotografii portretowej (12 tys zł)

cabura
03-05-2014, 16:57
Witam Szanowne grono użytkowników !

Koledzy potrzebuje pomocy, nie znam się na optyce na tyle by dokonać zakupu samodzielnie. Potrzebuje obiektywu/obiektywów do fotografii portretowej i całego ciała. Budżet 12 tys zł. Aparat... Jestem skłonny zakupić Nikona d7100 ? Czy to dobry wybór ? Pozostanie około 9 tys na obiektywy.

Jeżeli po kupnie obiektywów coś by zostało, chciałbym zakupić tło i oświetlenie (zestaw) amatorski. Proszę o pomoc.

Fotografia ludzi wewnątrz i na zewnątrz. W "studio" i podczas spacerów np. w parku. Twarz + całe ciało.

Wolał bym 2 lub obiektywy niż np. 1 ...Aczkolwiek proszę o sugestie.

MstrG
03-05-2014, 17:16
Na czym do tej pory pracowałeś?

cabura
03-05-2014, 17:27
Jestem grafikiem komputerowym. Obrabiam fotografie do druku i na potrzeby WEB + całej maści DTP, staż pracy 3 lata. To będzie moja pierwsza lustrzanka, nigdy wcześniej nie fotografowałem na takim poziomie, jedynie kompakty i na własny użytek. Obrabiałem jedynie zdjęcia innych fotografów, chciałbym W końcu sam tworzyć projekty od A do Z. W zakresie fotografii - owszem jestem początkujący, lecz w zakresie obróbki dostarczanych fotografii jestem na poziomie zaawansowanym. Stąd chciałbym na wstępie zakupić sprzęt lepszy i nie celować w najtańsze lustrzanki.

MstrG
03-05-2014, 17:30
To ma być nowe czy używane?
D700 lub D610 + 28mm f/1.8G (ewentualnie poczekać na 35mm f/1.8G FX) + 85mm f/1.8G + 180mm f/2.8D :)

cabura
03-05-2014, 17:34
Niestety nie stać mnie na taki wydatek, sprzęt finansowany z kredytu wraz z nową stacją roboczą do celów DTP. Bank wyraził zgodę na kredyt, aktualnie muszę w dokumentacji przedstawić jaki sprzęt chce kupić - wypisać dokładne nazwy. Dopiero po tym etapie otrzymam środki na zakup. Prosiłbym o dokładny link lub o pełną nazwę polecanej optyki. Sprzęt finansowany przez kredyt stąd w grę wchodzi wyłącznie nowy.

cabura