Zobacz pełną wersję : jaki aparat lepszy?
piter203
18-04-2014, 22:47
Witam chciałbym się doradzić.
Co było by lepsze do robienia zdjęć krajobrazu- np : lasy, jeziora itp
Ktoś mi polecił nikona d3100 z obiektywem 18-105 mm vr.
Jeszcze się zastanawiam nad kompaktem z wymienną optyką.
I pytam się was co było by lepszym rozwiązaniem ??
Mam do wydania gdzieś około 1900 złotych
Podkreślam jestem amatorem ale lubię się uczyć.
Witam chciałbym się doradzić.
Co było by lepsze do robienia zdjęć krajobrazu- np : lasy, jeziora itp
Ktoś mi polecił nikona d3100 z obiektywem 18-105 mm vr.
Jeszcze się zastanawiam nad kompaktem z wymienną optyką.
I pytam się was co było by lepszym rozwiązaniem ??
Mam do wydania gdzieś około 1900 złotych
Podkreślam jestem amatorem ale lubię się uczyć.
Nie ma kompaktów z wymienną optyką. Kompakt - czyli jak sama nazwa mówi - wszystko ściśnięte razem.
Te małe z wymienną optyką to bezlusterkowce.
A co lepsze - wszystko zależy jaki to ma być aparat z wymienną optyką, bo te się bardzo różnią i do czego ma służyć.
piter203
18-04-2014, 23:07
Mój błąd pomyliłem się nazwach .To robienia zdjęć krajobrazu- przyrody : jeziora , lasy tego typu zdjęć mi jest potrzebny aparat.
I tak zastanawiam sie co lepiej by wyszło dla mnie d3100 czy jakiś bezlusterkowec
Lepszy stosunek ceny do możliwości ma lustrzanka.
zbyszekD7000
19-04-2014, 08:17
Weź też pod uwagę gabaryty/wagę czasem poręczność ma znaczenie, lustrzanka zajmuje znacznie więcej miejsca
stachmuszel
19-04-2014, 08:53
Co potrzebujesz do krajobrazu? Dobrej, szczegółowej matrycy i szerokiego szkła. W dobie formatów 16:9 szerokie szkło z powodzeniem zastąpisz dobrym trybem "panoramy" w aparacie. Takie warunki spełnia np. Sony Nex3n/5r/5t etc. z obiektywem pz16-50 lub lepiej Sel18-55(lepszy optycznie). Ja do dzisiejszego dnia nie mogę się napatrzeć na moje panoramki zrobione Sony Nex5n+18-55.
Nie ma kompaktów z wymienną optyką. Kompakt - czyli jak sama nazwa mówi - wszystko ściśnięte razem.