Zobacz pełną wersję : Pytanie o TTL
Panowie proszę napisać czy tak naprawdę tryb TT-L jest tak naprawdę przydatną funkcją? Bardzo dużo lamp jednaj nie ma tego trybu.
Czy warto mało wiele nauczyć się na manualu niż korzystać z tego TT-L ?
Jestem fotografem amatorem robię fotki od czasu do czasu i tak się zastanawiam czy kupić lampę z TT-L czy bez.
Uprzejmie proszę radę.
Z góry dziękuję.
RobertMiernik
15-04-2014, 16:55
Wszystko zależy od tego, do czego chcesz używać lampy.
Jeśli robisz zdjęcia na rodzinnych imprezach, szybkie reportaże czy zdjęcia spontaniczne to TTL jest super sprawą, szybko i bezproblemowo uzyskasz w akceptowalnie powtarzalne rezultaty.
Jeśli z drugiej strony chcesz robić zdjęcia z wieloma lampami (w sumie od dwóch w górę to już wiele...), zaplanowane sesje z 'przemyślanym' światłem, jeśli masz czas poświęcić 5-10-15 minut na ustawienie światła a później robisz serię zdjęć i dopiero zmieniasz ustawienia - w takim przypadku lampa manualna w zupełności wystarczy.
Dziękuję Ci za informacje. W takim razie pod moj styl fotografowania trzeba pod pasować pod TT-L.
Z drugiej strony trochę poknociło mi to plany gdyż lampa z TT-L jest zdecydowanie droższa bez TT-L.
W takim razie trzeba jeszcze wstrzymać się z zakupem i dołożyć parę groszaków. Lampa, która ewentualnie mnie interesuje ma liczbe przewodnia 33 czy jakoś tak i wydaje mi się, że w pomieszczeniach typu pokój odbicie od ściany lub od sufitu nie wchodzi w grę.
Dziękuję Ci za informacje. W takim razie pod moj styl fotografowania trzeba pod pasować pod TT-L.
Z drugiej strony trochę poknociło mi to plany gdyż lampa z TT-L jest zdecydowanie droższa bez TT-L.
W takim razie trzeba jeszcze wstrzymać się z zakupem i dołożyć parę groszaków. Lampa, która ewentualnie mnie interesuje ma liczbe przewodnia 33 czy jakoś tak i wydaje mi się, że w pomieszczeniach typu pokój odbicie od ściany lub od sufitu nie wchodzi w grę.