Zobacz pełną wersję : Jakie obiektywy?
termobulbulator
08-04-2014, 21:39
Witam.
Opis:
W najbliższym czasie będę miał do dyspozycji 2800zł, które przeznaczę na Nikona d5100 + obiektywy i tutaj rodzi się pytanie, jakie te obiektywy? Jestem amatorem, była dziewczyna miała lustrzankę i spodobało mi się to, że mogę tak kontrolować nad obrazem i uchwyceniem danej rzeczy/osoby, jak i jakością tych zdjęć(proszę mnie nie przekonywać do bezlusterkowców). Najbardziej lubię robić zdjęcia ludzi. Jako, że jestem dopiero początkującym, a D5100 nie ma silnika, to w grę wchodzą tylko obiektywy z własnym silnikiem(przynajmniej na początku).
Konkrety:
Amator. Body d5100 + obiektywy ≤ 2800zł. Do czego? Głównie portrety w plenerze, dodatkowo zdjęcia z wyjazdów(góry, doliny, miasta, morze itp. itd.) + z imprez. Oczywiście inne zdjęcia też będę robił, ale to jest mniej ważne.
Ja myślałem nad kitowym 18-55 + 55-200 od nikkora.
Co Wy byście mi polecili?
Może d5200 + 18-105? Uniwersalne ogniskowe, porobisz zdjęcia, to po jakimś czasie sam będziesz wiedział co dokładnie Ci brakuje :)
termobulbulator
08-04-2014, 22:05
Niestety za droga impreza, zdecydowałem już jakie body mi odpowiada i raczej już tego nie zmienię.. gdy kupię d5100 + obiektywy, to później będę jeszcze musiał kupić jakiś porządny statyw i lampę , więc z tym mi też zejdzie, gdy kupię d5200, to będę zbierał na obiektywy i co później, gdzie jakiś statyw, a o lampie nie wspomnę, kompletowanie takiej lustrzanki u mnie trwałoby wtedy ponad rok..
Borat1979
08-04-2014, 22:17
nikkor 18-105 + nikkor 35/1.8 i na początek wystarczy
Ewentualnie Tamron 17-50/2.8 lub sigma 17-50/2.8 + nikkor 35/1.8
sigma 17-50/2.8 powinna zmieścić się w budrzecie
prawie ;)
sigma 17-50/2.8 powinna zmieścić się w budrzecie
prawie ;)
I jeszcze na mini-słownik ortograficzny zostanie...
(no nie mogłem się powstrzymać)
O k...., chyba o jedno za dużo :oops: