Zobacz pełną wersję : Pierwsza lustrzanka.
pawelsw81
04-04-2014, 16:12
Witajcie, jestem świeży na forum.
Przyszedł u mnie czas na zakup jakiegoś poważniejszego aparatu niż tylko zwykły kompakt. Trochę poczytałem tu i ówdzie i praktycznie jestem zdecydowany na zakup Nikon D3200 + TAMRON AF 18-200, ale... wczoraj wszedłem z premedytacją do salonu Nikona i koleś zbił mnie z tropu. Zdecydowanie jego kierunek myślenia wskazywał na tzw. bezlusterkowce i upierał się, że na ten moment to najlepszy zakup. Argumentował to szybkością migawki podobno nieustępującą lustrzanką i jakością zdjęć podobno nawet lepszą. Jedną z propozycji jaką mi dał to zakup Olympusa EP-3 z dwoma obiektywami za cenę nieco powyżej 2 tys.
Szukałem porównań tych aparatów z lustrzankami w podobnych przedziałach cenowych, ale jak zwykle zdania podzielone.
Powiem szczerze, nie jestem zapalonym fotografem;) aparat ma mi służyć do robienia dobrej jakości fotek na wyjazdach (wakacje z dzieciakami, wypady weekendowe itp.) jak i w domu. Nie koniecznie w dobrych oświetleniach. Nie ukierunkowuję się na dokupowanie szkieł do makro, krajobrazów lub portretów, stąd wybór takiego obiektywu.
Taki znalazłem
http://allegro.pl/nikon-d3200-tamron-18-200-nowy-gw-f-vat-23-i4113791193.html
ew
http://allegro.pl/nikon-d3100-18-200-t-karta-16gb-c10-torba-i4116713327.html
myślę, że maks do 2200 chciałbym się zmieścić.
Może dacie jakieś uwagi od siebie co do moich wyborów, albo zaproponujcie inny sprzęt;)
Przypominam, że jestem laikiem i do tej pory używałem tylko kompakta.