PDA

Zobacz pełną wersję : Octa 180cm - jaka lampa w plener?

adrian
03-04-2014, 09:30
Byłem w zasadzie zdecydowany, żeby wziąć QUANTUUM R + DUAL POWER 300WS Z BATTERY PACK (http://www.foto-ivy.pl/product.php?id_product=178), ale okazało się, że już tego nie ma (Quantuum nie produkuje).

Jestem amatorem/początkującym w te klocki i nie za bardzo wiem jak znaleźć logiczną alternatywę. Zależy mi na wykrozystaniu lampy w plenerze, więc koniecznie z battery packiem. Moc - tu mam dylemat, 600/300Ws powinno mi wystarczyć.

Ważne, żeby lampa dała radę z dużą octą (180cm). Nie wiem czy wszystkie modele tak samo równo podświetlają i czy trzeba dużo więcej mocy, żeby ją oświtlić w porównaniu z octą 120cm.

Co wybrać, jak żyć?

kamisz
03-04-2014, 10:50
Do tak dużego modyfikatora, i do użycia w plenerze to brałbym pod uwagę 600ws lub więcej, 300 trochę zbyt słaba.

Borowa
03-04-2014, 10:58
300Ws sprawdzi się na wieczornych nocnych zdjęciach gdzie nie potrzebujesz "pied...cia" przez słońce
600Ws tam, gdzie jesteś w cieniu, gdzie potrzbeujesz wypełnić cienie lub delikatnie położyć równe światło w ciągu dnia
1200WS i więcej jeśli chcesz działać w pelnym słońcu
wszystko powyżej dotyczy lampa + OCTA180cm

Osobiście miałem, użyłem kilku krotnie i sprzedałem.
Jest to gigant, ciężki w składaniu w terenie, łatwo go podrudzić (duża biała powierzchnia) - można kupić parasolkowy system ale ponoć dzyndzel co przytrzymuje przed złożeniem nie wytrzymuje naprężenia dawanego przez 8 drutów.
W plener polecałbym do 120cm

Pytanie jest - jak i ile powierzchni chcesz oświetlić?

adrian
03-04-2014, 11:34
Do tak dużego modyfikatora, i do użycia w plenerze to brałbym pod uwagę 600ws lub więcej, 300 trochę zbyt słaba.

300Ws sprawdzi się na wieczornych nocnych zdjęciach gdzie nie potrzebujesz "pied...cia" przez słońce
600Ws tam, gdzie jesteś w cieniu, gdzie potrzbeujesz wypełnić cienie lub delikatnie położyć równe światło w ciągu dnia
1200WS i więcej jeśli chcesz działać w pelnym słońcu