PDA

Zobacz pełną wersję : portret w samo południe

MackEstrite
29-03-2014, 22:54
Witam,

zapowiada mi się zrobienie kilku zdjęć portretowych jutrzejszego prawdopodobnie bardzo słonecznego dnia... w godzinach bardzo nie sprzyjających (12-13). Czy jako bardziej doświadczeni w fachu możecie poradzić mi to i owo jak uniknąć masakry na zdjęciach?

Dysponuje jedynie amatorskim sprzętem jak w stopce... prawdopodobnie będę operował jedynie kitowym 18-105, gdyż to jedyne szkło do którego posiadam filtr szary i polar. Pozostałe mimo że jasne fajne stałki, mogą okazać się mało użyteczne.

Wiadomo, że najlepiej robić te zdjęcia pod światło, z punktowym pomiarem światła i doświetlać je lampą - niestety czasy które daje mi body i lampa kończą się 1/250s, dlatego spodziewam się (bardzo teoretycznie), iż wyżej wspomniane filtry mogą być wybawieniem. Nadmienię jeszcze, że niestety w kwestii błyskania jestem totalnym amatorem.

pozdrawiam, nie zlinczujcie mnie przy tym ;)

darek6902
30-03-2014, 05:38
Można jeszcze modela / modelkę w cień zaciągnąć. Jeśli oczywiście istnieje taka możliwość.
Przy doświetlaniu lampą wybrałbym w aparacie tryb M co gwarantuje pełną kontrolę nad ekspozycją. lampą można poeksperymentować w TTL lub też manualnie próbować dojść do zadowalających efektów.

2marekm
30-03-2014, 08:51
Lampa z funkcją HSS, pozwoli Ci bardzo krótkie czasy i duży otwór przysłony.

MackEstrite
30-03-2014, 09:27
Cień byłby idealny, ale obawiam się, że nieosiągalny w danych warunkach. Liczę, na chociaż kilka chmur na niebie... Co do lampy z HSS, byłoby po problemie gdybym takową posiadał i body chciałoby z nią współpracować. No nic... będę się bawił i kombinował. Na szczęście to tylko hobbystyczna zabawa, a nie solidnie płatny projekt :)

Myślicie, że goła lampa bez modyfikatorów, wyzwalana przez fotocelę umiejscowiona w kontrze do słońca da radę wypełnić ostre cienie?

morzon
30-03-2014, 10:42