Zobacz pełną wersję : Pierścienie pośrednie
ElżbietaJ
27-03-2014, 21:37
http://allegro.pl/pierscienie-macro-vivitar-bagnet-nikon-i4095791418.html
Nie jestem fotografem ,ale lubię fotografować na własny użytek-z bardzo różnym skutkiem. Do tej pory były to małpeczki,ale postanowiłam zainwestowac w sprzet i nabyłam D5100 18-105. Lubie fotografowac kwiaty i nie bardzo mi wychodzi tym obiektywem-chcę popróbować macro ;-) Czy pierścienie w linku wyżej będą dobre?
dołoż trochę kasy i kup te:
http://allegro.pl/pierscienie-makro-auto-nikon-d7000-d5100-d5000-d90-i4072797181.html
Będą działać wszystkie automatyczne tryby pracy aparatu i nie ma potrzeby pracy w ustawieniach manualnych. W przypadku nowszych obiektywów, wyposażonych w silnik układu AF, będzie on również funkcjonować,
superlama
27-03-2014, 22:22
Tak jak kolega wyżej mówi.
Ewentualnie tania opcja - w stówce zmieścisz się z Heliosem z pierścieniami na M42, ale musisz być gotowa na jazdę w manualu.
Zaczynałem od takiego zestawu, ale w końcu i tak kupiłem pierścienie z pełną automatyką:)
ElżbietaJ
28-03-2014, 00:59
-jestem za automatyką jak najbardziej ;-)
bardzo dziękuję;-)
Tylko weź pod uwagę fakt, że n18-105 nie nadaje się do zdjęć makro z pierścieniami. Gdybyś miała 18-55, to można by było te pierścienie dokupić ale do 18-105, moim zdaniem, nie ma to żadnego sensu.
Do pierścieni przydałoby się jeszcze dokupić obiektyw o ogniskowej 50 mm. 18-105 najmniej się do tego nadaje.
http://forum.nikoniarze.pl/showpost.php?p=3278709&postcount=5
ElżbietaJ
28-03-2014, 22:12
No to sie pospieszyłam , bo kupiłam i juz do mnie jadą:-(
Lena&TheShadow
29-03-2014, 00:12
To dokup obiektyw.
ElżbietaJ
29-03-2014, 22:39
Z kupnem drugiego obiektywu niestety muszę poczekać;-( Pierścienie miały być tańszą alternatywą ;-) Ale pierścienie i drugi obiektyw? to pewnie za te pieniążki już kupiłabym dobry obiektyw do makro! Dziękuję za dezinformację ;-)
Jeśli te kwiaty będą miały co najmniej 5 cm, to dasz radę. Tylko trzeba je mądrze oświetlić.