Zobacz pełną wersję : NIKON D5100 nieostre zdjęcia
dżejdżej
27-03-2014, 13:55
Witam wszystkich.
Na początku chciałbym zaznaczyć,że nie mam dużego doświadczenia z fotografią z wykorzystaniem lustrzanek ale postanowiłem to zmienić i zakupić NIKONA D5100 z obiektywem 18-105. Niby wszystko jest ok ale po zrobieniu kilkudziesięciu zdjęć w różnych warunkach z różnymi ustawieniami (zarówno manualnymi jak również auto) wszystkie zdjęcia są mało ostre i dopiero po wyostrzeniu ich w programie efekt jest ok. W związku z tym mam pytanie czy to jest normalne czy też moje oczekiwania są zbyt wygórowane. Fotki bez kompresji czyli NEF.Czytałem o braku ostrości w tym modelu ale zanim bym się wybrał do serwisu może jakaś rada na sprawdzenie czy coś jest nie tak czy to tylko moje widzi mi się. Dziękuję za każdą odpowiedź.
Witam wszystkich.
Na początku chciałbym zaznaczyć,że nie mam dużego doświadczenia z fotografią z wykorzystaniem lustrzanek ale postanowiłem to zmienić i zakupić NIKONA D5100 z obiektywem 18-105. Niby wszystko jest ok ale po zrobieniu kilkudziesięciu zdjęć w różnych warunkach z różnymi ustawieniami (zarówno manualnymi jak również auto) wszystkie zdjęcia są mało ostre i dopiero po wyostrzeniu ich w programie efekt jest ok. W związku z tym mam pytanie czy to jest normalne czy też moje oczekiwania są zbyt wygórowane. Fotki bez kompresji czyli NEF.Czytałem o braku ostrości w tym modelu ale zanim bym się wybrał do serwisu może jakaś rada na sprawdzenie czy coś jest nie tak czy to tylko moje widzi mi się. Dziękuję za każdą odpowiedź.
Wrzuć te nieostre fotki z zachowanym exifem.
dżejdżej
27-03-2014, 14:28
Czy można wkleić fotki bezpośrednio czy muszę to zrobić w jakiś inny sposób?
Andrzej1974
27-03-2014, 14:30
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=1358
Przeczytać instrukcję, ustawić w ustawieniach Picture Control wyostrzanie na +6.
dżejdżej
27-03-2014, 16:34