PDA

Zobacz pełną wersję : Jak uzyskać takie zdjęcia portretowe?

piotramg
13-03-2014, 00:29
Witam Szanownych Forumowiczów!

Jestem zupełnym amatorem. Moje pytanie pewnie będzie naiwne, ale chciałbym się dowiedzieć co jest potrzebne do robienia zdjęć portretowych, np. jak w galerii poniżej:
http://madamejulietta.blogspot.com/

Chciałbym robić ładne zdjęcia powiększającej się rodzince, ale z Nikona D40 + 18-105 nie wychodzą tak ładne jak u tych blogerów. Miałem Nikkora 35 mm, ale sprzedałem. Niezbyt dobrze ostrzył, albo ręce mi się trzęsą :). Myślę teraz o stałce 50 1.8 Nikona. Czy taki zakup znacznie poprawi jakość zdjęć portretowych. Tak jak pisałem wcześniej - robię zdjęcia głownie moim biegającym dziciakom.

Czy zdjęcia w takich galeriach jak wyżej to raczej zasługa obróbki graficznej? Nie stać mnie na PS :).

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Piotr

GonzoG
13-03-2014, 00:54
A możesz podaj jedno zdjęcie, o które Ci chodzi ?? Bo tam jest cała masa różnych i nie sposób powiedzieć jednoznacznie, a tylko, że potrzeba jasnego szkła, całkiem możliwe, że f/1.4

piotramg
13-03-2014, 01:03
Generalnie w większości są dla mnie OK. Chodzi mi o zdjęcie nr 1 oraz np. zdjęcie nr 2 tutaj:
http://madamejulietta.blogspot.com/2014/02/250214-london-day-1.html

Rozmyte tło oraz kolorystyka...

GonzoG
13-03-2014, 01:11
Rozmyte tło - jasny obiektyw - jakieś 35/1.4, czy 24/1.4, do ciaśniejszych portretów 85/1.4

Kolory - obróbka komputerowa. Nauczyć się korzystać z takich programów jak Ligthroom, RawTherapee, CaptureOne Pro oraz Photoshop czy Paintshop.

piotramg
13-03-2014, 01:16
Dzięki! A czy będzie duża róznica 50 1.4 a 50 1.8? W cenie jest spora...

A jeśli chodzi o programy typu PS to są jakieś proste tutoriale, żeby uzyskać ładniejsze kolorystycznie zdjęcia bez wielkich ceregieli?

Myślę, że 85 jako rodzinny obiektyw będzie chyba za wąski?

GonzoG
13-03-2014, 01:30
Dzięki! A czy będzie duża róznica 50 1.4 a 50 1.8? W cenie jest spora...