PDA

Zobacz pełną wersję : Wyłączenie lampy wbudowanej

michasacuer
24-02-2014, 11:27
Pytanie krótkie, jak wyłączyć lampę wbudowaną w aparat przy CLS (Nikon d300s) ? W temacie jestem kompletnie zielony. Ustawilem ja w ustawieniach na "--" ale nadal błyska. Jeśli sie nie da, może ustawić spróbować ustawić ja na manual i minimalną moc by nie wpływała zbytnio na oswietlenie planu? I czy lampa ustawiona na "master", podpięta do aparatu spełnia rolę tej wbudowanej (sam bym sprawdzil, ale na razie jestem pozbawiony drugiej, teraz mam SB900, SB600 wypożyczona, uzywam jako zapasowa)?

Dzięki za rozwianie wątpliwości
Pozdrawiam

Zen
24-02-2014, 11:34
Pytanie krótkie, jak wyłączyć lampę wbudowaną w aparat przy CLS (Nikon d300s) ? W temacie jestem kompletnie zielony. Ustawilem ja w ustawieniach na "--" ale nadal błyska. Jeśli sie nie da, może ustawić spróbować ustawić ja na manual i minimalną moc by nie wpływała zbytnio na oswietlenie planu? I czy lampa ustawiona na "master", podpięta do aparatu spełnia rolę tej wbudowanej (sam bym sprawdzil, ale na razie jestem pozbawiony drugiej, teraz mam SB900, SB600 wypożyczona, uzywam jako zapasowa)?

Pozdrawiam

Całkowicie się nie da, zawsze zostaje śladowe światło, zwłaszcza na obiektach szklanych, powierzchniach metalicznych czy nawet w oku modelki. Ja używam tego http://www.fotoplus.pl/lampy-blyskowe/akcesoria/SG3-IR ale można coś samemu wykombinować.

GonzoG
24-02-2014, 15:44

Pozdrawiam

Zawsze będzie błyskać. CLS to przecież sterowanie zdalnymi błyskiem lampy głównej.

Śladowe ilości światła też zostaną. Można przesłonić lampę filtrami IR, czy ukierunkować jej światło poza kadr, ale tym samym zmniejszy się zasięg wyzwalania zdalnych.

michasacuer
24-02-2014, 16:24