Zobacz pełną wersję : sony nex-5 rozbudowa
DUrbaniak87
09-02-2014, 21:23
Witam serdecznie,
Potrzebuję waszej pomocy w sprawie obiektywów do nex-a 5. Nadeszła pora żeby rozbudować troszkę mojego nex-a, mianowicie chciałbym dokupić 1-2 obiektywy do niego. I teraz pytanie co się dobrze sprawuje z tymi aparatami, naczytałem się forum, przeglądałem dużo wątków i sam zgłupiałem co mam robić. Oczywiście jestem laikiem w sprawach fotografii i dopiero teraz mam więcej czasu żeby tak na prawdę troszkę się tym zająć jako hobby. Na razie mam kita 18-55mm i do dyspozycji 3tyś żeby coś dokupić, w sumie po przeczytaniu wielu wątków sam nie wiem co. Obiektywów jest niewiele jeśli chodzi o sony, można też kombinować z adapterami ale to już w ogóle dla mnie czarna magia.
Przedstawię może co ja sądzę,a więc jeśli nex:
1. ludzie proponują mi uniwersalny obiektyw 18-200mm, chociaż słyszałem że szału nie robi, teraz pytanie czy warto(jeśli ktoś ma i używa proszę o rzetelną opinie)
2. 55-210mm jako typowy tele, co sądzicie o nim?
3. myślałem żeby też np. sprzedać kita 18-55 i w zamian niego kupić 55-210mm, a jako drugi obiektyw dokupić np. 18-105mm typowo uniwersalny i czytałem że ładnie ostrzy...
4. no i jakąś jasną stalkę np. 50mm F1.8, w sumie tani jest nowy, a używkę kupie za grosze.
5. Sprzedaż nex-a i zakup np.lustrzanki amatorskiej z 2szkłami...
Proszę o pomoc i rzetelne wypowiedzi.
pastwisko
09-02-2014, 21:43
Należy pierw odpowiedzieć na pytanie co ci jest potrzebne. Bo trochę to sprawia wrażenie jakbyś chciał dokupić bo możesz. Brakuje ci swiatła, głębi, milimetrów, kit jest za duży, za wąski?
DUrbaniak87
09-02-2014, 22:07