PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D7100 vs ... D70s? Proszę o pomoc.

antistar
08-02-2014, 21:57
Cześć,

na początek - oprócz przywitania się - chciałem podkreślić dwie istotne kwestie :)

1. Nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam swój post, jeśli nie to bardzo proszę o wyrozumiałość.
2. Kompletnie nie znam się na fotografii, ale muszę (a właściwie chcę) kupić aparat lub obiektyw - dla Mojej Lubej, która fotografuje całkowicie amatorsko od jakichś 8 lat...

Otóż aktualnie posiada Nikona D70s z obiektywem Nikkor 18-70mm (jeśli dobrze pamiętam). Obiektyw na pewno jest do wymiany (rysa), sam aparat działa jednak dobrze...

Zbliżają się okrągłe urodziny Lubej no i postanowiłem, że zrobię jej prezent, chociaż niewiele się na sprzęcie znam :)
Oczywiście nie mogę się jej spytać co chciałaby dostać...

W zależności od budżetu jaki będę mógł przeznaczyć na prezent (to w zależności od tego, czy ktoś jeszcze się ze mną "złoży" ;) ) rozpatruję dwie opcje:

1. Kupno Nikona D7100 z obiektywem kitowym 18-105mm. Nie wchodzą w grę starsze D7000, D90 czy bardziej amatorski D5300/D5200/D5100 z różnych względów.

Pytanie czy jest sens mając co prawda zdecydowanie starszy model, który jednak w gruncie rzeczy wystarcza jej w fotografowaniu?
Wiem, że różnice w specyfikacjach D70s i D7100 są ogromne, pytanie tylko czy w jakości zdjęć również... (aczkolwiek te drugie zależą też od samego szkła, prawda?)

2. Kupno nowego obiektywu - być może będzie to bardziej racjonalny zakup?
Jeśli opcja druga to będą pasowały do modelu D70s obiektywy Nikkora 18-105mm lub 18-140mm? Warto dopłacić do tego drugiego?
Ewentualnie jakiś jasny kitowy obiektyw + tele 55-300? (UWAGA - tylko Nikkor, nie wchodzi w grę Sigma)

Proszę o porady, będę niezmiernie wdzięczny :)

Pozdrawiam.

SerU
08-02-2014, 22:03