Zobacz pełną wersję : Obiektyw do D5200 na przywitanie...
Witam.
Na dniach planuję zakup D5200. Wybór taki a nie inny ze względu na budżet, chcę do niego dokupić jakiś lepszy obiektyw, gdyby nie to pewnie zabrał bym D5300.
Mam straszny dylemat, pierwszy strzał padł na używany:
SIGMA 18-50 mm F 2.8 EX DC MACRO HSM
Kolejny na nowy:
Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD Aspherical [IF]
Poza zasięgiem cenowym jest:
Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM
Mam określony budżet, dlatego proszę o pomoc.
Lepiej kupić używaną Sigmę, czy może nie bawić się w strzelanie do celu i zakupić nowego Tamrona?
Na DXOMARK Sigma wypada lepiej, podobnie na testach na innych portalach, jednak nowy Tamron kosztuje tyle samo co używana Sigma, a 5 lat gwarancji zapewnia bezpieczeństwo. Jestem amatorem, aparat będzie używany do utrwalania wycieczek, dzieci i w pozostałym zakresie czysto hobbystycznie.
Jest jeszcze używana: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM, tutaj cena korzystna ale nie ma stałego światła w całym zakresie...
Czy nowe Tamrony mają problem z FF BF? Jak się sprawuje silnik? Doradźcie coś, bo z moim zdecydowaniem nie kupię niczego przez najbliższy miesiąc :)
S18-50/2.8 - stare i dość awaryjne szkło, szczególnie HSM, a jego wymiana to koszt ok 400-500zł. Do tego nie jest najlepsza optycznie i cierpi na wady w poprawności złożenia - czyli bardzo łatwo trafić na kiepski egzemplarz. Jak i na obiektyw z FF/BF - kalibracja to aktualnie koszt ok 400zł.
T17-50 - są 2 wersje: bez silnika (starsza) i z silnikiem. Tylko przy drugiej będzie u ciebie działał AF. Niestety jest on powolny i często lubi nie trafiać. Jak się trafi dobry egzemplarz, to można śmiało robić zdjęcia, jak nie - niestety, albo nie będzie optymalnie ostry, albo będzie czekała wysyłka do serwisu na kalibrację i dodatkowe kilka stówek nie twoje.