Zobacz pełną wersję : Obiektyw na wakacje
Hej, w kwietniu jadę do Toskanii a we wrześniu do Egiptu. Pomyślałam, że czas na zakup nowego szkła, żeby ładnie uchwycić budynki, światło, architekturę i krajobraz? Zaznaczam, że nie jestem profesjonalistą i nie chcę wydawać na obiektyw bajońskich sum.
Damiankck
06-02-2014, 10:38
sigma 17-50 2.8 os
poszukaj na forum, był gdzieś taki temat niedawno
adriansocho
06-02-2014, 10:38
Nikkor 18-105 VR?
Starszy Nikkor 18-135?
Tanie obiektywy o uniwersalnym zakresie, tak akurat, żeby się nie bać, że po przyjeździe okaże się, że do środka dostał się piach, od piachu wytarły się prowadnice helikoidalne, obiektyw nabrał luzów i stracił ostrość.
cz4rnuch
06-02-2014, 11:23
Tanie obiektywy o uniwersalnym zakresie, tak akurat, żeby się nie bać, że po przyjeździe okaże się, że do środka dostał się piach, od piachu wytarły się prowadnice helikoidalne, obiektyw nabrał luzów i stracił ostrość. To może lepiej nowy 18-140VR. Niestety w cenie Sigmy(1500pln) więc pewnie mało chętnych będzie, ale podobno bardziej ostry od wymienionych przez adriansocho, nowy VR i ja tam widzę przynajmniej jedną uszczelkę oraz metalowy bagnet co może oznaczać że obiektyw lepiej zniesie trudy podróży.
Ja bym tez postawił na sigmę 17-50 2,8, 35 1,8 masz więc poznałaś plusy jasnego szkła, a zakres myślę że spokojnie wystarczy.
salvdali
09-02-2014, 21:30
N24-120 f/4 VR. Zakres ogniskowych bardzo uniwersalny, a obrazek bardzo dobrej jakości :)
Do architektury i krajobrazu niezbędny będzie szeroki kąt. Jakoś nie spodziewam się na południu niedostatku światła, więc nie upierał bym się przy jasnych szkłach. Myślę, że 18-105 powinien być najlepszym wyborem - w razie niewielkiego niedostatku światła jest stabilizacja, a w razie większego niedostatku i tak nie obejdzie się bez statywu ;-)
stachmuszel
09-02-2014, 22:06
N24-120 f/4 VR. Zakres ogniskowych bardzo uniwersalny, a obrazek bardzo dobrej jakości :)