PDA

Zobacz pełną wersję : Lustrzanka do robienia zdjęć sprzętu komputerowego

FranekMały
03-02-2014, 11:21
Witam serdecznie
jak widać, to mój pierwszy post, jestem zielony w temacie, a potrzebuję konkretny sprzęt.

Cel? Robienie dokładnych, wysokiej jakości zdjęć sprzętu komputerowego. Dobrze by było, aby aparat umożliwiał też kręcenie statycznych filmów fullHD wysokiej jakości, ale generalnie mogę sobie to odpuścić i kupić w tym celu kamerę. Pomyślałem tylko, że skoro to mają być filmy kręcone ze statywu, to po co wydawać pieniądze na drugi sprzęt, jak ponoć można mieć 2w1.

Moja wiedza? Od kilku tygodni czytam sobie Internet - wiadomo, lepiej tak, niż w cale.
Budżet? Im mniej, tym lepiej - należę do tych, którzy nie chcą wydawać za dużo, jeśli to nie jest konieczne. Jeśli, natomiast jest, to wydam tyle, ile trzeba.

Może opiszę na czym stoję: Najpierw poradzono mi, że tylko lustrzanki wchodzą w grę. OK. Padło na Nikon d7000 - ponoć świetny sprzęt. Ale stary. Zacząłem na własną rękę szukać czegoś innego. Szybko zrezygnowałem z Canonów. Błysnął gdzieś Pentax. No i Sony.
Potem zainteresował mnie Nikon d5300 - ponoć lepszy od d7000 no i recenzje rewelacyjne. Same ochy i achy. Pomyślałem sobie OK - to jest to!
Ale potem pomyślałem sobie, że jestem totalnym amatorem i lepiej kupić najprostszą lustrzankę entry-level - pobawić się - potem dokupić obiektyw makro i zobaczyć czy to jet to. Wydatek 1600 PLN na testy to nie problem. A potem, jak już poćwiczę i będę wiedział dokładnie, czego chcę, to kupię sobie coś lepszego, jeśli będzie taka potrzeba.

No i pojawił się Sony a37. Ponoć filmy Sony ma najlepsze. Ponoć bardzo dobry aparat, autofocus i w ogóle automatyk dla amatora + oczywiście możliwość manualnych ustawień. Stanął w konkury z Nikon d3200. Raz Nikona lepiej oceniają, raz Sonego. W sumie teraz to zastanawiam się nad jednym albo drugim... z przewagą na Sony.