Zobacz pełną wersję : Młody model
Proszę o krytykę
https://forum.nikoniarze.pl//brak.gif
źródło (http://drips.webfabryka.pl/gracjan4.jpg)
zbyszekD7000
27-01-2014, 20:21
Kurcze, co on ma w ustach :-(
zbyszekD7000 czy możesz polecić jakąś pozycję na temat obróbki i fotografowanie właśnie takich dzieciaków ?
zbyszekD7000
27-01-2014, 20:56
nie znam się tak dobrze jak inni na tym, ja nie robię portretów, do obróbki używam lightrooma i bardzo jestem zadowolony z jego możliwości.
Ta fotka jest ok, pod względem ostrości super, gdybyś usunął tylko to coś z ust byłoby super, a da się coś takiego skorygować w większości programów do obróbki.
Po prostu przy takich fotach musisz zwracać uwagę na takie felery, bo dla innych obserwatorów od razu właśnie to rzuca się w oczy.
Moim zdaniem ta fota nawet nie wymaga obróbki ( poza tym jednym babolem)
Na temat błyskania musieli by się wypowiedzieć inni ( polecam do poczytania wątek o strobingu, tam jest wszystko co i jak) - bo widzę że błyskanie cię kręci
To coś wokół ust rzeczywiście psuje fotkę - jest od razu zauważalne. Do tego światło jakieś dziwnie płaskie - wygląda, jakby model dostał lampą prosto w twarz. Sam kadr mi pasuje.
zbyszekD7000
27-01-2014, 21:06
Widzisz, od razu lepiej :-)
Światło też ci się odbiło od czegoś żółtego i przez to zrobiła się poświata na prawej stronie twarzy dzieciaka
Lampa chyba nie była na wprost tylko odbita od ścian
SerU a jak powinienem błysnąć ?
zbyszekD7000 dzieki pierwsze słowa otuchy :)
zbyszekD7000
27-01-2014, 21:43
robiłeś tą fotę kitem 18-105 ?
zbyszekD7000
27-01-2014, 21:49
No, no, nieźle :-)
serio? teraz chyba czas na zakup 50/1.8 tani ale raczej chwalony. Czy to dla mnie głównie do portretu dzieci dobry obiektyw?
zbyszekD7000
27-01-2014, 22:00
serio, ładnie ostro rysuje,
co do obiektywy do portretu to się nie wypowiem, bo się nie zajmuję tym typem foto, ale tak twierdzą że 50 to podstawa
zerknij tu
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=242919