Zobacz pełną wersję : Wybór szkiełek do Nikona D7100
monia1227
09-01-2014, 15:07
Witam! Mam do Was takie pytanie. Chciałabym zakupić średnio zaawansowany sprzęt do sesji fotograficznych i zacząć przygodę z fotografią bardziej profesjonalną ( portretowa, okolicznościowa, sportowa ( siatkówka ) . Myślałam nad Nikonem D7100. Chcę kupić aparat w maju , ponieważ będę robić po raz pierwszy sesję ślubną, dlatego potrzebuję dobrego sprzętu , bo może to być mój dobry start. Chciałabym, żeby zdjęcia były ostre, tło rozmyte i jasne. Wiadomo obróbka zdjęć itp, ale bardzo zależy mi na ostrości i rozmyciu tła. Jakie szkiełka polecacie do tego typu fotografii ? A jakaś inna opcja ? Inne body + szkła? Do tego jakieś filtry ? Nowy D7100 kosztuje gdzieś ok. 3500. Chciałam jeden obiektyw stałoogniskowy i tu myślałam o 50 mm 1.8 G, no i do tego jakiś zmiennoogniskowy. No to wyjdzie ponad 4 koła. Nie zajmuję się fotografią profesjonalną, nie mam działalności. To jest mój początek, nie pracuję, studiuję i nie stać mnie na sprzęt za więcej kasy. Zdjęcia będę robić przyjaciółce także nie muszą to być mega porównywalne ze zdjęciami profesjonalisty, który ma sprzęt za kilkanaście tysięcy. Potrzebuję taki sprzęt na dobry początek. Mój budżet to 5 tys. Jeżeli będziecie tak uprzejmi to prosiłabym o pomoc. Z góry dziękuję :)
Jeszcze aparatu nie masz a już planujesz sesję ślubną? W tym budżecie do D7100 polecam wziąć tylko Sigmę 17-50 F/2.8 OS