PDA

Zobacz pełną wersję : Nikon D5200 kompatybilność obiektywów

Devine
08-01-2014, 21:40
Witam jestem młodym fotografem jak i nowym użytkownikiem tego forum, chciałbym poprosić Was o pomoc, pełno jest obiektywów używanych w idealnym stanie na allegro od zwykłych nikkorów po sigmy tamrony itp. Jako młody, zapalony fotograf szukałem nie drogiej i funkcjonalnej lustrzanki nie tylko do robienia zdjęć, ale i również filmowania bo chcę iść bardziej w tym kierunku, padło na nikona D5200. Mam kilka pytań odnośnie obiektywów do mojego aparatu a więc:

1. Jaka jest kompatybilność obiektywów serii D czy każdy będzie pasował ? oczywiście mam tu na myśli D3000 D5100 itp czy będa problemy z kompatybilnością i będę zmuszony kupować tylko nowki sztuki, od razu mówię że nie stać mnie na nowe obiektywy ponieważ jestem jeszcze uczniem i nie mam takiego grubego portfela.

2. Na co muszę uważać przy zakupie obiektywu chodzi mi tutaj szczególnie o to aby pasował do aparatu.

3. Jaki będzie najlepszy obiektyw do kręcenia filmów? chodzi mi tu o obiektyw lepszy niż mam teraz a jest nim nikkor 18-55 czyli podstawowy.

Pozdrawiam i mam nadzieję ze pomożecie!! ;)

MstrG
08-01-2014, 21:43
W D5200 nie masz silnika w body, więc musisz kupować obiektywy z własnym napędem - o ile chcesz mieć AF, akurat przy filmowaniu mało przydatny ;)

TOP67
08-01-2014, 21:52
Bardzo nieliczne obiektywy typu D mają silnik (i są to zwykle drogie obiektywy, jak 28-70). Również literka G nie gwarantuje silnika. Musisz szukać obiektywów AF-S, a w przypadku Sigmy HSM. Tamron nie ma specjalnego oznaczenia silnika, więc trzeba bardzo uważać na to co się kupuje. Tokina podobnie.

Fatman
08-01-2014, 22:06
W Tamronie bezpiecznie kupować (dla Nikonów bez wbudowanego silnika) obiektywy z oznaczeniem USD albo PZD w nazwie.

Devine
08-01-2014, 22:09