Zobacz pełną wersję : D40X - jaki obiektyw?
kubekpop
08-01-2014, 17:41
Witam. Ostatnio trochę zainteresowałem się fotografią. Miałem okazję, więc kupiłem Nikon D40X z jakimś zwykłym obiektywem (AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6). W technikach fotografii i w sprzęcie jestem totalnie zielony, na razie potrafię w zasadzie tylko operować przesłoną by uzyskać konkretny efekt z promieni słonecznych i rozmyciem oraz czas naświetlania także do różnych efektów. Chciałbym sobie kupić jakiś inny obiektyw, tylko nie do końca wiem, czego oczekuję - czasem fotografuję w mniej oświetlonych terenach, więc może jakiś jasny... Fajny byłby też jakiś makroobiektyw, bo niewygodne jest przybliżanie... Jestem na tyle niedoświadczony, że nie wiem, na co zwracać uwagę na początku, dlatego pytam... Jakieś szkło do 1000zł najlepiej. Z góry dzięki :)
Najtaniej Tamron 17-50mm f/2.8 (szukaj z silnikiem), możesz też troszkę dołożyć i kupić Sigmę 17-50mm f/2.8 OS HSM. Zobacz też Nikkora 35mm f/1.8G DX, do makro np Tamron 60mm f/2 (przy okazji możesz zrobić nim fajny portret).
Generalnie ja bym się jednak wstrzymał z zakupami na Twoim miejscu. Poczytaj troszkę literatury, popatrz na pomoce w internecie (np http://www.szerokikadr.pl/ ), poćwicz na tym co masz i wtedy po jakimś czasie świadomie wybierzesz to co Ci pasuje, a nie to co Ci ktoś podpowie.
może jakiś jasny... Fajny byłby też jakiś makroobiektyw
To już dwa obiektywy. Najtaniej możesz kupić jasną stałkę Nikkor 35mm 1.8G - ale nie do makro. Najtańszy obiektyw macro to Micro Nikkor 40mm f2.8G ale jest ciemniejszy od 35 i daje węższy obrazek.
kubekpop
08-01-2014, 19:52
Ok, dzięki za linki, popatrzę i popróbuję jeszcze z tym, co mam na razie.
Sam ma D40 i tego kita i wierz mi da się tym zrobić sporo. Mam jeszcze do tego lampę i tego Nikkora 35mm 1,8. dokształć się, popraktykuj pośledź forum i wtedy kupuj. Miłego focenia.