Zobacz pełną wersję : D5200- rozmazane zdjecia
mikaanna
05-01-2014, 14:34
Hej... Na początku od razu zaznaczam ze jestem początkująca i wciąż się uczę... Niedawno zamieniłam mojego starego D50 na D5200 i od razu pojawił mi się problem. Większość zdjęć zrobionych przy dobrym naturalnym świetle wychodzi mało wyraziście jakby rozmazane zamglone, nawet jak robię ze statywu to nie zdjęcia nie mają takiej ostrości jakby moim zdaniem powinny mieć... O dziwo nie mam tego problemu przy gorszych warunkach, dlatego nie wiem czy to jest kwestia ustawienia aparatu, moich umiejętności (lub ich braku) czy możne z aparatem jest coś nie tak...Bo dochodzi do tego ze zdjęcia z D50 są bardziej wyraziste.
Nikt Ci tutaj za dużo nie powie bez zdjęć, na których widać to rozmazanie, zamglenie.
A mógłbyś pokazać przykładowe zdjęcie??
Przemek80
05-01-2014, 14:46
A mógłbyś pokazać przykładowe zdjęcie??
Raczej mogłabyś :) Pokaż zdjęcia bo powodów może być kilka.
mikaanna
05-01-2014, 17:28
hej oto przyklady:
Wiem ze zdjecia same w sobie nie są dobrej jakości tylko ze nie mam innych bo wyrzucam je na bieżąco. Chodzi mi o tą ""mgłę"" i brak ostrości
[img=http://img286.imagevenue.com/loc97/th_934776512_DSC_0034_122_97lo.jpg] (http://img286.imagevenue.com/img.php?image=934776512_DSC_0034_122_97lo.jpg) [img=http://img192.imagevenue.com/loc505/th_934782416_DSC_0197_122_505lo.jpg] (http://img192.imagevenue.com/img.php?image=934782416_DSC_0197_122_505lo.jpg) [img=http://img20.imagevenue.com/loc403/th_893479158_DSC_0248_122_403lo.jpg] (http://img20.imagevenue.com/img.php?image=893479158_DSC_0248_122_403lo.jpg)
Dla ostatniego zdjęcia czas 1/13 s i f4.2 przy ISO 100. Moim zdaniem zdjęcie jest poruszone i stąd wynika brak ostrości. Ewentualnie przy tej wartości przysłony jest zbyt mała głębia ostrości, pytanie gdzie był ustawiony punkt ostrości, MZ ostrość jest ustawiona na czerwony budynek w głębi kadru.