Zobacz pełną wersję : obiektyw portretowy do d300s
Witam,
szukam czytam, czytam i szukam i im niby więcej wiem to wiem coraz mniej.
szukam szkła do portretu,
jestem amatorem więc zdjęcia tylko dla mnie i rodziny.
cena do 2500
posiadam Tamrona 17-50
nikora 35
sigmę 70-200
tamron za szeroki, sigma za ciemna.
ogólnie polecana ogniskowa do portretu to ok 90, ale przy mojej matrycy to ok 135 więc za wązko (chyba) bo myślałem o Tamronie 90, ma ładny bokech, podobno dobrze ostrzy,
myślałem też o Tamronie 60 /2,0 - jest jaśniejszy, i ogniskowa wyjdzie ok 90 przy mojej matrycy.
ale czy ten nie będzie za szeroki?
a może macie jakieś inne propozycje.
nie piszcie o szkłach za 5k bo za dużo.
nie zależy mi na macro, ale na dobrej portretówce, nie za drogiej, bo na niej nie będę zarabiał.
jeśli potrzeba jeszcze jakichś informacji to piszcie
pozdrawiam
zientas
Witam,
cena do 2500
posiadam Tamrona 17-50
nikora 35
sigmę 70-200
ogólnie polecana ogniskowa do portretu to ok 90, ale przy mojej matrycy to ok 135 więc za wązko (chyba) bo myślałem o Tamronie 90, ma ładny bokech, podobno dobrze ostrzy,
myślałem też o Tamronie 60 /2,0 - jest jaśniejszy, i ogniskowa wyjdzie ok 90 przy mojej matrycy.
nie zależy mi na macro, ale na dobrej portretówce, nie za drogiej, bo na niej nie będę zarabiał.
pozdrawiam
zientas
Możesz kupić 85mm f/1.8
N 85/1,8 G lub D I będzie Pan zadowolony :-)
Witam,
cena do 2500
posiadam Tamrona 17-50
nikora 35
sigmę 70-200
pozdrawiam
zientas
Consensusem byłaby zatem sigma 70 F2.8 EX DG Macro. Wybitne szkło do portretu.
Nowa do kupienia za 1600 zł
Używam. Polecam.
Skoro sigma za ciemna to co ci da tamron 90 który też ma 2,8 lub jak tu kolega proponuje S70 2,8
Tu chyba nie ma co wymyślać tylko brać typowe szkło portretowe N85
sigma 70-200 ma 3,5-5,6 dla tego pisze ciemna.
Ogólnie to do portretu na DX nadają dobrze sprawdzają się szkła z zakresami od ~50~200mm.