Zobacz pełną wersję : Jaka lampa w cenie 500-600 zł?
nikoniarz
28-12-2013, 23:34
Witam.
Tak jak w temacie- poszukuję lampy w cenie 500-600 zł. Przeglądając oferty sklepów skłaniam się ku Metz'owi 44 AF-1. Jako, że jestem amatorem dlatego chciałbym polecić się bardziej doświadczonych osób. I tu moje pytanie- Metz 44 AF-1 czy coś innego w podobnym budżecie? Może Nissin Di700? Jestem otwarty na propozycje.
Teraz trochę konkretów związanych z użytkowaniem:
- lampa ma współpracować z Nikonem D3100 i obiektywem AF-S 18-105mm VR ED. Nie zanosi się na zmianę szkła.
- lampa używana będzie tylko i wyłącznie w stopce
- mile widziane by moc/kąt błyskku zmieniał się automatycznie wraz ze zmianą ogniskowej
- mile widziane by automatyka była zgrana z aparatem, ewentualnie by móc wprowadzać zmiany z poziomu menu aparatu. Manual z lampy raczej nie będzie używany
- lampa ma służyć w typowo amatorskich zastosowaniach jak np. fotka przy ognisku, na jakiejś imprezie w pomieszczeniu itp.
- od lampy oczekuję zauważalnie większego zasięgu doświetlenia niż tego co oferuje wbudowana.
To chyba na tyle. Niewykluczone, że wypisując cechy strzeliłem babola bo np. to czego oczekuję jest tylko w dużo droższych lampach, także proszę o wyprowadzenie mnie z błędu i nakierowanie w odpowiednią stronę.
Ps. Proszę o odpowiedzi z konkretnymi argumentami. Bardziej pomoże mi to w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam.
To zupełnie wystarczy Ci YN-468II - cena ok 370zł.
kszysiek2
29-12-2013, 10:11
posiadam yu-468II i jestem zadowolony, posiada to co oczekujesz od lampy
nikoniarz
29-12-2013, 11:52
W związku z tym mam pytanie- czy YN-468II posiada metalową stopkę a jeśli nie to czy jest sens dołożyć do modelu posiadającą takową?
Edit:
Widzę, że ma metalową stopkę. Ale przeglądając parametry doczytałem, że maksymalna wartość zoomu wynosi 85 mm. Jak to się ma w praktyce z obiektywem 105 mm?
Andrzej1974
29-12-2013, 12:02
Tak, ma metalową stopkę.