Zobacz pełną wersję : D5100 jaki obiektyw macro
czarny_281
19-12-2013, 11:20
Witam!!!
To mój pierwszy post na forum więc pragnę wszystkich powitać. Jestem amatorem fotografii i właśnie dokonałem zakupu pierwszej w życiu lustrzanki Nikon D5100 z obiektywem 18-105 – i już zaczynam żałować że kupiłem ten model. Zamierzam dokupić obiektyw (raczej używany ze względu na fundusze) który umożliwiałby mi wykonanie macro. Proszę mi wierzyć że od kilku dni czytam tematy na forach i wiem jeszcze mniej niż przed lekturą. Wynika to z mojej niewiedzy w temacie, a osoby które odpisują są w większości zaprawieni w boju. Problem jest też w tym, że przeważająca większość odpowiedzi i proponowanych obiektywów wskazuje na link w aukcji które już się nie otwierają. Proszę o pomoc w wyborze obiektywu który dałby radę w makro. Znalazłem takie trzy obiektywy w rozsądnych pieniądzach:
TAMRON LD XR Di 18-200mm 1:3,5-6,3 / -SILNIK
SIGMA DC 17-70 f/2.8-4.5 MACRO HSM / -SILNIK
Nikkor AF Micro 60 mm f2.8 /- SILNIK
Naprawdę nie wiem czy lepiej teleobiektyw z makro –bardziej uniwersalny, czy typowy do makro –i rozumiem że wtedy byłby tylko do macro i ewentualnie do portretów. Może polecicie mi coś od siebie. Jeden z tych obiektywów ostrzy chyba od 0,5m więc może da radę nim pstryknąć np. kwiat z bliska. Proszę o pomoc bo naprawdę jestem załamany brakiem AF w body. Z góry dziękuję.
Jak makro i portrety to może zainteresuj się Tamronem SP AF 60mm f/2.0 Di II LD (IF) Macro 1:1
Nikkor AF Micro 60 mm f2.8 /- SILNIK
Ten obiektyw nie ma silnika w sobie i z d5100 nie będzie AF. A pozostałe zoomy dają pseudo macro.
megasnajper
19-12-2013, 12:09
@puciek
jest Nikkor 60mm f2.8 G który ma wbudowany silniczek
@puciek
Jest, ale podany w pierwszym poście Nikkor AF Micro 60 mm f2.8 nie ma własnego silnika.
@puciek
I nowy kosztuje "rozsądne" 2k zł Poza tym to AF-S, a nie AF
cz4rnuch
19-12-2013, 12:41