Zobacz pełną wersję : Sunpak vs Nikon
QUADLENIUM
10-12-2013, 22:57
Co lepiej wybrać?
Używaną lampę Nikon SB-400 czy nową Sunpak RD2000.
Nie mam doświadczenia z lampami błyskowymi, uczę się fotografii od 8 miesięcy i nie chce od razu wydawać 1.0 na SB 700 czy 910, przerażają mnie duże lampy błyskowe;) jak np NISSIN Di700
Aż tak jest się leniwym ??
http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=112611
A jak rzeczywiście chcesz lampę błyskową, to musisz się pogodzić z tym że będzie duża - ich wielkość jest podyktowana wieloma czynnikami, w tym i budową ludzkiego oka - wysokie lampy nie potrzebują redukcji czerwonych oczu na bliskich i średnich odległościach. Z małą lampą zawsze trzeba używać redukcji.
QUADLENIUM
10-12-2013, 23:36
Fakt czytałem to ostatnio;) ale już się gubię w tych wszystkich komentarzach i nie wiem co wybrać,(link do zdjęc nie działa i dlatego dalej pytam;])
Mam Nikon-a D5100 i szukam dla niego lampy, caly czas sie zastanawiam czy za gotówke do 300zł kupić słabszą czy wziąć na raty sb-700
Borat1979
11-12-2013, 00:02
SB-400 to zabaweczka a nie lampa. Lampa, która nie ma dyfuzora, odbłyśnika i palnika, który można swobodnie obrócić w pionie i poziomie jest mało użyteczna.
Fakt czytałem to ostatnio;) ale już się gubię w tych wszystkich komentarzach i nie wiem co wybrać,(link do zdjęc nie działa i dlatego dalej pytam;])
Mam Nikon-a D5100 i szukam dla niego lampy, caly czas sie zastanawiam czy za gotówke do 300zł kupić słabszą czy wziąć na raty sb-700
Kupić Yongnuo YN-468II za 370zł. Podejrzewam, że da dokładnie to samo co SB-700 za 1100zł.
Widać, że o lampach nie masz zielonego pojęcia, a jak nauczysz się ją poprawnie i efektywnie wykorzystywać, to przyjdzie czas na drugą lampę - wtedy kupisz lepszą.
QUADLENIUM
11-12-2013, 10:57
a proszę mi powiedzieć czy z tym chińczykiem i moim d5100 to będę mógł przez błysk z body wyzwolić chińczyka?
Tak, ale tylko jak ustawisz lampę w tryb fotoceli, a ta na body będzie w trybie manualnym bez przedbłysków.
QUADLENIUM