PDA

Zobacz pełną wersję : Manualna lampa a zdjęcie reporterskie



chickensnd
29-10-2013, 22:28
Witam, chciałbym kupić tania lampkę do mojej D90. Sluzylaby mi ona do zdjęć reporterskich, na rożnych imprezach okolicznościowych w budynkach. Jak wygląda taka praca z manualna lampa nie obsługująca TTL? Czy ten system jest konieczny czy da się to ogarnąć w manualny? Jestem zielonym w temacie lamp, prosilbym o pomoc.

pgaik
29-10-2013, 22:51
Jak się nie znasz to bierz z TTL-em. Wszystko można ustawić manualnie, ale ... Ktoś to wymyślił, żeby ułatwić życie ;)

chickensnd
29-10-2013, 23:14
Macie jakiś swój sposób na używanie manualnej lampy na aparacie?

pgaik
29-10-2013, 23:33
Ale o jaki sposób Ci chodzi? Ustawiasz moc manualnie i dopasowujesz do warunków/uzyskania pożądanego efektu. Jak ze studyjnymi ;)

chickensnd
29-10-2013, 23:37
Chodziło mi o to, ze ustawiamy sobie jakaś moc lampy i braketingiem w aparacie sobie kontrolujemy, ale teraz to przemyslalem i to bez sensu bo zawsze będzie to inaczej. Pracując lampa manualna, aparat też najlepiej w tryb M?

kazzi
29-10-2013, 23:38
Jak piszesz, w temacie lamp jesteś zielony i wydaje mi się,że nie w pełni rozumiesz pojęcie manualna lampa błyskowa.Taką lampą można określić urządzenie,które wyzwala błysk
światła cały czas z jednakową siłą.Dozowanie ilości światła docierającego do materiału światłoczułego odbywa się poprzez przysłoneę w obiektywie.Każda lampa ma okreśłoną
siłę błysku zwaną liczbą przewodnią lub szacunkową, podawaną zazwyczaj dla filmu o czułości 100 ASA.Wachała się ona od kilkunastu w małych lampkach amatorskich do
kilkudziesięciu w dużych lampach dla zawodowców.Aby uzyskać poprawną ekspozycję ateriału światłoczułego trzeba tą liczbę podzielić przez odległość do fotografowanego
obiektu.Otrzymany wynik oznaczał wartość przysłony,którą należało ustawić na obiektywie.Teraz odpowiedz sobie czy zapanujesz nad tym w czasie jakiejś dynamicznej akcji.