Zobacz pełną wersję : brak ostrości, koloru - zdjęcie "zaśnieżone"
Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczką Nikona D90 + Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6G ED VR. Nie mam żadnego doświadczenia w robieniu zdjęć i mam problem. Przeczytałam instrukcę obsługi ale nie było tam odpowiedzi na moje pytanie albo poprostu nie wiem w czym szukać. Dlaczego robiąc zdjęcia na automacie chociaż na trybach P S A i M też wychodzą one zaśnieżone, niewyraźne, pozbawione kolorów = fatalne ?! głównie widać to na twarzach ludzi... w linku jest przykładowe zdjęcie: http://img193.imagevenue.com/img.php?image=538080276_DSC_0483_122_360lo.JPG Bardzo proszę o pomoc, objaśnienie problemu w języku który do mnie dotrze :D
Czułość ISO: Hi, 6400 - od tego bym zaczął, to za dużo dla D90, przysłona: F18
podaj exif tego zdjęcia- wartość przysłony, migawki, iso itp.
W takim świetle to iso 800-1200 spokojnie wystarczy, przysłona też jak najmniejsza i będzie dobrze.
f 18 też za dużo raczej :)
Masz ISO 6400, dlatego tak to źle wygląda. Ustaw ISO na Auto i używaj zielonego trybu, dopóki nie opanujesz pozostałych trybów.
Przede wszystkim zacząć od nauczenia się paru pojęć oraz tego co się z nimi je...
są to:
czułość ISO
czas migawki
przesłona
Następnie przeczytać jakąś książkę o podstawach fotografii (nie musi być o cyfrowej) - np. "Ekspozycja bez tajemnic" Petersona, a później brać się za lustrzankę, bo to aparat wymagający już wiedzy od użytkownika.
Koledzy rzucili hasłami ale nie powiedzieli co i dlaczego.
f18 - bardzo ale to bardzo domknięty obiektyw. Przy tak małym otworze pojawia się zjawisko dyfrakcji które fatalnie wpływa na ostrość zdjęcia. Dla 18-105, optymalny otwór (jeżeli chodzi o ostrość) to f8