Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : dobry obiektyw makro do Nikona D5100 do 3500zł

epeeya
08-10-2013, 13:37
Proszę o poradę i opinię jedynie te osoby, które miały doczynienia z obiektywem, na temat którego chcą się wypowiedzieć :)
Proszę również o wyrozumiałość, gdyż nie jestem profesjonalistką w tej dziedzinie :)

Wiem, że było już wiele podobnych pytań ale technika idzie tak do przodu i wydawane są co trochę jakieś nowe obiektywy, a chciałabym wiedzieć jak się ma sytuacja na dzień dzisiejszy.
|
|
Kwota jaką chcę przeznaczyć to do 3500zł.
Potrzebuję dobrego obiektywu makro do swojego Nikona D5100. Pogubiłam się w tych wszystkich nowinkach i oznaczeniach.
Wiem, że chcę się tym zajmować i chcę być naprawdę zadowolona z obiektywu, na który składałam przez prawie dwa lata :)
Chcę nim fotografować kwiaty, owady i innych drobne żyjątka.

Z niecierpliwością czekam na porady i opinie o konkretnych obiektywach, od tych mądrzejszych i bardziej obeznanych.

Pozdrawiam.

MstrG
08-10-2013, 13:39
Na początek wystarczy w zupełności Tamron 90 f/2.8 SP Di Makro 1:1 VC USD

epeeya
08-10-2013, 13:45
Dlaczego na początek? Chciałabym naprawdę dobry obiektyw. Wiem, że tą dziedziną fotografii chcę się zająć. Wiem też, że chcę kupić od razu taki obiektyw, którego nie będę miała ochoty za pół roku wymieniać :) /Również ze względu na brak funduszy. Uzbierałam na jeden, a porządny :)

Lu80
08-10-2013, 13:50
Tamron 90? To jest naprawdę dobry obiektyw :)
Ja z kolei mam starsza wersje Sigmy 150mm 2.8 i jestem z niej zadowolony - też mogę polecić
Co będziesz fotografować? Żywe przemieszczające się istoty czy np. roślinki? :)

epeeya
08-10-2013, 13:54
Żywe poruszające się, również roślinki :)

Dark
08-10-2013, 13:58
Dlaczego na początek? Chciałabym naprawdę dobry obiektyw.
Praktycznie każdy jest "dobry". Różnic w jakości optycznej raczej specjalnie nie zauważysz. Kwestia raczej do czego szkło ma służyć.