Zobacz pełną wersję : ISO wpuszcza mnie w maliny?
Jestem zupełnie zielony i moze pytanie bedzie idiotyczne ale trudno zaryzykuje. Sytuacja nastepująca pokój słabo oswietlony zdjecie chce zrobic 3tyg malenstwu. Lampa odpada. Automatyczny program podbija iso na 2400. W trybie manualnym zbilem sobie o połowe i zdjecie wyszlo ok. Kolega który bawi sie fotografia juz jakis czas twierdzi ze tak wysoka wartosc iso jest do bani, a zdjecie powiekszone np do rozmiaru a3 bedzie pełne szumów. Cos mi trudno uwierzyc bo skoro 1200 to duzo to po kiego nikon pakowalby mozliwosc 10krotnie wiekszego iso w swoj aparat. Jak jest w rzeczywistosci? Jeszcze raz sory jezeli pytanie jest głupkowate.
To nie ISO wpuszcza w maliny, a nie umiejętność korzystania z funkcji.
Aparat dobiera ISO tak, aby przy ustawionym czasie i przesłonie poprawnie naświetlić zdjęcie. Wydłużając czas lub otwierając przesłonę automatycznie zmniejszysz ISO.
A po co takie wysokie - bo zdjęcia można odszumić i będą wyglądały OK.
Czyli nie boimy sie iso 1200 ;-) to znaczaco ułatwi mi zycie
Przesłona otwarta na max, czas na granicy rozmazania z reki. Ratuje mnie iso lub lampa. Musze wybrac iso za lampe zona mnie zabije.
To jeszcze zależy, jaki aparat. Jak kompakt, albo bardzo stara lustrzanka, to 1200 może być dużo.
to nikon 5100 z obiektywem 18-105
Nawet przy ISO 1600 jest całkiem przyzwoicie.
Wielkie dzieki za odpowiedzi.
przem426
05-10-2013, 06:48
pierwsze primo - nie bój się lampy błyskowej. o ile nie palisz maluchowi w oczy z paru centymetrów jest ok. błysk odbity od sufitu żadnej krzywdy nie zrobi, zakładam że w przypadku burzy z piorunami nie zasłaniasz oczu niemowlakowi ;)
drugie primo - kolegę który przegląda fotki w 100% powiększeniu zignoruj. liczy się fotka i to co na niej uwieczniłeś a nie to czy tam co siedemnasty piksel jest jeden niebieski czy czerwony szumiący