Zobacz pełną wersję : Radiowe wyzwalanie -450 zł prosba o poradę
Cześć,
mam prośbę o poradę. Nie bawiłem się dotąd w bezprzewodowe wyzwalanie lamp, ani w pracę z kilkoma lampami, ale rodzi mi się taka potrzeba.
Na początek potrzebuję wyzwalacz + 2 odbiorniki na co mogę wydać max. 500 zł, dobrze aby było trochę mniej.
Z tego co się zorientowałem w tej cenie tego typu zestawy to Phottix Ares lub Pixel Rook.
Do tego do posiadanej SB 600 na start jakiś tumax lub tańszy nissin.
I pytanie - który z wymienionych zestawów (phottix/pixel) będzie lepszy czy będzie miał większe możliwości? A może coś jeszcze innego? Rozumiem, że w tej cenie to raczej ustawienie lamp to pełny manual, ale może są różnice w funkcjonalności różnych zestawów.
Jeszcze "lamerskie" pytanie, ale jak pisałem w tym temacie jestem zielony - przy zdalnym odpalaniu 2 lamp poza body nie trzeba zachowywać zależności master-slave? Jak pisałem mam sb 600 i na start dojdzie coś ekonomicznego.
Jak już pchasz się w wyzwalacze bez TTL, to taniej będzie Yongnuo RF-603. 3 sztuki kosztują ok 240-250zł.
RF-603 na pewno lepsze od Aresa, bo nadajnik i odbiornik to jedno i to samo urządzenia, więc masz możliwość użycia lampy na aparacie (bez TTL).
Pixel Rook natomiast ma kontrolę grup (przełączanie którą grupę wyzwalasz) oraz lampa na nadajniku może pracować w TTL, ale sprawdza się tylko gdy główny obiekt doświetlasz tylko lampą z aparatu, a pozostałe np doświetlają tło. Inaczej przepalisz, a dobranie poprawnej korekty TTL jest tak samo szybkie, jak manualne ustawienie mocy.
Co do wyboru lamp - na początek chyba lepiej wziąć jakąś manualną - np. Yongnuo YN-460II (ok 170zł), a najlepiej YN-560III (ok 320zł, ale chyba najmocniejsza lampa reporterska na rynku), która ma wbudowany odbiornik RF-602/603, więc odpada jeden odbiornik na lampę.