Zobacz pełną wersję : Zestaw dla początkującego
Witam wszystkich...mam następujące pytanko czy dla początkującego fotografa taki zestaw będzie dobry:
Nikon D3200 18-55 mm VR + Tamron AF 70-300 mm
koszt to około 2500 zł...Opłaca mi się kupować??
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Odpuść tego Tamrona, bo nie jest za dobry.
Kup najlepiej D5100 + 18-105VR na początek, a jak chcesz jakieś tele:
Nikkor AF-S DX 55-200 mm f/4-5.6G IF-ED VR
Nikkor AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G ED VR
Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR
Tamron SP 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD
Takie coś?? bo jak zdążyłem już wyczytać to te mpx to ma się nijak do rzeczywistości-to że jakiś aparat ma więcej nie znaczy że jest lepszy?? Jestem całkowicie zielony więc proszę wybaczyć.
http://www.euro.com.pl/lustrzanki/nikon-d5100-18-105-vr.bhtml
Bo jest jeszcze coś takiego:
http://www.euro.com.pl/lustrzanki/nikon-d5100-18-55-mm-vr-tamron-af-70-300-mm.bhtml
Takie coś?? bo jak zdążyłem już wyczytać to te mpx to ma się nijak do rzeczywistości-to że jakiś aparat ma więcej nie znaczy że jest lepszy?? Jestem całkowicie zielony więc proszę wybaczyć.
http://www.euro.com.pl/lustrzanki/nikon-d5100-18-105-vr.bhtml
Tak, np. takie coś.
To że aparat ma więcej Mpix nie zawsze znaczy że lepszy. Może mieć i 50Mpix, ale co z tego, jeśli obiektyw, który będzie zapięty do aparatu zdegraduje jakość zdjęcia do "efektywnych" 6...
Poza tym ilość pikseli to tylko ilość pikseli, a w aparacie są jeszcze setki innych ważnych rzeczy.
Aktualnie D5100 jest chyba najlepszym wyborem z Nikonów dla amatora, któremu nie zależy na ergonomii, a raczej uniwersalności aparatu.
O tym drugim zestawie już MstrG napisał (a dokładnie o tamronie z tego zestawu).
Mysle, ze lepszym wyborem byloby, jak juz wspomniano D5100, a do tego obiektyw 18-105. Ten tele mozesz sobie na razie odpuscic, skoro jestes poczatkujacym. Jesli Ci go bedzie brakowac, zawsze jakis pozniej mozesz dokupic.