PDA

Zobacz pełną wersję : Odwrócony obiektyw a Nikon d3000

dreams5
12-09-2013, 13:30
Witam

Być może co niektórych rozbawię a innych wkurzę, inni pomyślą, że jestem żałosna :D
I choć jestem brunetką to czuję się jak blondynka co nic nie wie :D
Przeszukałam już wiele stron w internecie ale liczę na Waszą pomoc.

Tak jak w temacie - chodzi o wykonywanie zdjęć z odwróconym obiektywem.
Czy ktoś mi wytłumaczy jak chłop krowie na rowie jakie wybrać ustawienia do wykonywania takich zdjęć ?

Na obiektywie przestawiam przełącznik na "M" a na body tryb M a mimo tego zdjęcia się nie udają.
Jedna wielka ciemna plama.

Wiem, że ta sztuka nie jest łatwa ale albo robię coś źle albo takie zdjęcia wymagają wprawy.
Jestem początkującym amatorem "fotografem" dlatego wszelkie uwagi mile widziane, nawet te niemiłe ale konkretne.

GonzoG
12-09-2013, 13:45
Twoje pytanie brzmi tak:

"Ustawiam a i b, a nadal brak efektu c ??"
Dosłownie tak - czyli jedno pytanie a w nim przynajmniej 3 niewiadome.

Fotografia z odwróconym jest tak samo prosta, jak z nieodwróconym, trzeba tylko znać podstawowe podstawy, czyli: ekspozycja - czas, przesłona, czułość i jak to wszystko na siebie wpływa.

Jestem początkującym amatorem "fotografem"
Skoro jesteś amatorem fotografii, to coś takiego jak wyciągnięcie wniosków ze źle zrobionego zdjęcia nie powinno stanowić najmniejszego kłopotu.
No chyba, że przez fotografię rozumiesz naciskanie spustu.

amator
1. «osoba, która zajmuje się czymś dla przyjemności»
2. «osoba lubiąca coś»
3. «osoba wykonująca coś bez fachowego przygotowania»

źródło - Słownik języka polskiego, PWN.

Innymi słowy - pasjonat, nie profesjonalista, a nie osoba nie mająca zielonego pojęcia o tym co robi i dlaczego tak, a nie inaczej.

1. Opisz szczegółowo swój problem, załącz zdjęcia z pełnymi danymi EXIF, to może ktoś coś będzie w stanie powiedzieć.
2. Naucz się podstaw fotografii.

puciek
12-09-2013, 13:46