PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup d800 czy pozostać z d600?

hulk2012
10-09-2013, 10:57
Jestem posiadaczem d600 od kilku miesięcy (540 strzałów) i nie moge powiedzieć abym był niezadowolony z jakości zdjeć które wraz z 50mm 1.8g (póki co jedyne szkło) byłem w stanie "wyprodukować". Jednak wraz z zachwytem pojawił sie rownież mankament w postaci oleju na matrycy. Krótko po odesłaniu puszki do serwisu nikona, olej powrócił w podwójnej postaci. Jednocześnie przymierzam sie do zakupu kilku szkieł. W związku z tym nasuwa mi sie pytanie: czy warto pozbyć sie d600 i zainwestować w d800 oraz 2-3 średniej klasy (18-35mm D + ...) szkła czy pozostać z d600 walcząc z olejem i nadzieja ze zniknie po jakimś czasie i zakupie 2-3 najlepszej klasy (14-24mm, 24-70mm lub ...) ?

A może wejść z szeregi Canona 5d Mark iii lub Sony A99?

Wspomnę ze jestem początkującym fotografem "strzelajacym" śluby, krajobrazy (rownież nocą) i portrety. Nie kręcę natomiast Video.

TOP67
10-09-2013, 11:00
Jesteś pewien, że to olej?

Pawel Pawlak
10-09-2013, 11:21
porządna grucha i zestaw do czyszczenia matryca "na mokro" zapewne wyjdą taniej niż zamiana D600 na d800 czy canona. Zwłaszcza że nie masz pewnośnie że inne body nie będą cierpiały na taką samą przypadłość jak Twój D600

hulk2012
10-09-2013, 11:58
porządna grucha i zestaw do czyszczenia matryca "na mokro" zapewne wyjdą taniej niż zamiana D600 na d800 czy canona. Zwłaszcza że nie masz pewnośnie że inne body nie będą cierpiały na taką samą przypadłość jak Twój D600

Jest pretekst do przesiadki na coś "lepszego" co wystarczy na dłużej..

Jesteś pewien, że to olej?

Niestety taki raport z serwisu nikona wiec i drugim razem po pojawieniu sie "kropek" nie mam wątpliwości.

MstrG
10-09-2013, 12:00
Pokaż tutaj kilka zdjęć z tym olejem. Na jakich przysłonach go widać?

darek6902
10-09-2013, 12:01
Jest pretekst do przesiadki na coś "lepszego" co wystarczy na dłużej..

To może zrezygnować z półśrodków i od razu D4? :D

hulk2012
10-09-2013, 12:24