Zobacz pełną wersję : Nikon D3200 - kilka pytań początkującego
salvamea
31-08-2013, 19:02
Z racji tego że to mój pierwszy post chciałem wszystkich przywitać. Jestem kompletnie początkujący jeśli chodzi o fotografie, aparat kupiłem kilka dni temu, więc proszę o wyrozumiałość :)
Chciałem zapytać o kilka, być może, banalnych spraw (jednak w instrukcji nie znalazłem):
1. Gdy włączam samowyzwalacz i zrobię zdjęcie to mam ponownie ustawione zdjęcie pojedyncze lub seryjne (w zależności co ustawiłem przed samowyzwalaczem). Istnieje jakiś sposób aby samowyzwalacz się nie wyłączał po zrobieniu zdjęcia?
2. Czy jest możliwość widzenia histogramu "na żywo" a nie tylko po zrobieniu zdjęcia?
3. W testach podobno robi na akumulatorze ok 600 zdjęć. Ja wykonałem ok 150 i bateria umarła. Co prawda było dużo grzebania po menu i trochę zdjęć na "live view" itd ale to dość kiepski wynik. Nową baterię powinienem jakoś "specjalnie" naładować czy to oznaka wady? Ładowałem baterię jeden raz, zaraz po zakupie bo szybko się rozładowała jeśli to ma jakieś znaczenie.
4. Jaki w miarę tani a dobry pilot polecacie do tego modelu?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje i raz jeszcze proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam
1. Zawsze wraca - przynajmniej mi ale w innym body.
2. Nie ma takiej możliwości - histogram jest interpretacją zrobionego już zdjęcia.
3. Jak jak chodzę po menu i Lv też robię mało fot. Te 600 to wtedy kiedy nie działa ci VR, AF, nie ma podglądu długiego, łażenia po menu, iso 100 itd. itp. co energię żre
4. Nikonowski możesz kupić jak chcesz systemowo - są też zamienniki za 20 zł.
salvamea
31-08-2013, 21:05
Znajomy ma Canona i jak tam wybierze samowyzwalacz to go ma do momentu aż sam nie zmieni. Szkoda że Nikon samoczynnie go wyłącza. Każdorazowo po zdjęciu trzeba zmieniać. Przyznam że jest to dla mnie niewygodne. Przy użyciu zdalnego pilota też będzie powracał do zdjęcia pojedynczego lub serii co zdjęcie? (jak dla mnie absurd).