PDA

Zobacz pełną wersję : Lightroom i przenoszenie na ssd

fotow
28-08-2013, 19:34
Witam chciałbym sie poradzic znających temat jak mam zrobic przenoisiny ligtrooma na inny dysk.

Do tej pory LR pracowal na dysku c ale teraz mam ssd i nowy swierzy system na nim czy LR ma pracowac na ssd w celu przyspieszenia? Jesli tak to jak to zrobic zebym nie stracil tego co mam teraz?

Dzieki bardzo za pomoc.

tot1977
30-08-2013, 07:08
Witam.
Troszkę chaotycznie to wszystko napisałeś.
LR jako takiego nie przeniesiesz musisz go od nowa zainstalować na świeżym systemie. Stawiasz go na dysku systemowym w tym przypadku SSD.
Nie wiem jak miałeś ustawiony wcześniej program. Ja mam tak że w ustawieniach bibliotek mam włączone zapisywanie zmian do plików XMP. Pliki ze zdjęciami trzymam na osobnym dysku. Dzięki temu mogę ten dysk bez problemu przenosić między komputerami i wczytywać pliki z już ustawionymi zmianami. Nie znam się na tyle na LR i wiem że tworzy swoje katalogi z bazą i pewno jak tego nie masz zrobionego ( zapisywanie do xmp) to pewno te bazy należy importować do nowego LR. Ale to może koledzy bardziej siedzący w LR ci podpowiedzą.
Ja lubie proste rozwiązania i dlatego robię to w ten sposób ;).

Tomek

Zibi1970
30-08-2013, 07:27
tot,

ale czy ty w ten sposób nie zwalniasz sobie pracy ? Jeśli zdjęcia nad którymi pracujesz trzymasz na innym wolniejszym dysku to SSD nie specjalnie ma co robić i się nudzi.
Co to za zysk z SSD jeśli jedynie szybciej uruchomi się WIN i jakiś tam program graf. a materiał do pracy wciąż ładowany jest z wolniejszych dysków.

tot1977
30-08-2013, 07:34
tot,

ale czy ty w ten sposób nie zwalniasz sobie pracy ? Jeśli zdjęcia nad którymi pracujesz trzymasz na innym wolniejszym dysku to SSD nie specjalnie ma co robić i się nudzi.
Co to za zysk z SSD jeśli jedynie szybciej uruchomi się WIN i jakiś tam program graf. a materiał do pracy wciąż ładowany jest z wolniejszych dysków.

Pewno tak ale....