Zobacz pełną wersję : Obiektywy manualne raz jeszcze, wybór.
Panowie trochę poczytałem i zainteresowałem się tematem kupna jednego szkła manualnego dla zabawy.
Wiem, że muszę odrzucić opcję m42 z soczewką, bo pogarsza jakość obrazka.
Mam kilka pytań, mianowicie:
1. Często wspominacie o braku powłok MC czy są one takie uciążliwe? Nie można że tak się wyrażę zastąpić ich filtrem UV? Czy to nie wiele pomoże, wybaczcie nie znam się na optyce, aż tak.
2. Skąd nabyć "dupkę" do np. jupitera 135 ? Nie będzie miał pomiaru światła?
3. Rozumiem, że tylko szkła od nikkora mają pomiar światła z manuali?
4. Z nowszych manuali z pomiarem światła trzeba patrzeć na samyanga?
1. Zadaniem powłok jest minimalizacja odbić światła na soczewkach. Filtr UV - kolejne powierzchnie, na których odbija się światło.
Tak więc, nie da się ich zastąpić żadnym filtrem, wręcz przeciwnie. Filtr tylko zwiększy powstające flary/bliki.
2. Najlepiej kupić obiektyw już z mocowaniem do Nikona. A jak nie ma, to szukać na portalach aukcyjnych, czy sklepach foto.
Pomiar światła będzie jeśli aparat ma pomiar światła ze szkłami bez CPU. Jak nie ma, to nie będzie.
3. pkt.2. - pomiar będzie ze szkłami z CPU. Szkła bez elektroniki (styków) - pomiaru nie będzie - oczywiście w puszkach bez pomiaru światła z obiektywami bez CPU.
4. Nowe szkła manuale z elektroniką, to Samyang, Zeiss i Voigtlander. No ale na te dwa ostatnie trzeba trochę więcej przeznaczyć.
Jeszcze jedna rzecz zatem, czym się różni AI od AIS ?
Lena&TheShadow
20-08-2013, 20:59
http://rick_oleson.tripod.com/index-153.html
Jeszcze jedna rzecz zatem, czym się różni AI od AIS ?
AI to szkła bez elektroniki, ale z mechanicznym sprzęgłem do przesłony - działa w body d7x00 i wyższych.
AI-s to to samo, ale z dołożoną elektroniką.
Okej dziękuje panowie, myślę, że wiem już wszystko.