Zobacz pełną wersję : Nikon d5100- pierwsza lustrzanka
LajtekPL
17-08-2013, 01:38
Witam,
przymierzam się do zakupu pierwszej lustrzanki cyfrowej. Sporo się wahałem pomiędzy Nikonem d5100 a Canonem 600d (obydwa na początek z obiektywem 18-55 później dokupi się coś lepszego, ważne też dla mnie jest wejście na mikrofon stereo gdyż zamierzam też dosyć sporo filmować oprócz samego pstrykania). Wybór padł chyba na Nikona lecz przeglądając różne fora i czytając opinie użytkowników strasznie dużo osób skarży się na problem z focusem, że aparat ustawia ostrość przed lub za obiektem. I tu jest moje pytanie, czy ten aparat ma taką częstą wadę fabryczną czy to może wina obiektywu? Jeśli chodzi o lustrzanki jestem kompletnym laikiem! Do tej pory używałem kompaktu ale powoli jego możliwości są zbyt niskie na moje potrzeby. Proszę pomóżcie ;)
front i back-focus to wina obiektywów, nie aparatu i występuje tylko przy ostrzeniu przez wizjer.
Przy ostrzeniu przy LV to zupełnie nie występuje.
Co do nagrywania filmów - zapomnij o ustawianiu ostrości przez aparat. Detekcja kontrastu zupełnie nie sprawdza się podczas kręcenia filmów i trzeba ostrzyć ręcznie.
Aktualnie tylko Canon EOS 70D oraz Sony SLT są w stanie normalnie ostrzyć przy kręceniu filmów. Pozostałe aparaty to zupełna porażka.
I kolejna sprawa - obiektyw 18-55 - lepiej dopłać i weź z 18-105 - obiektyw nie dość, że lepszy optycznie, to też lepiej zbudowany. Nie mówiąc już o znacznie lepszym ręczny ostrzeniu.
Tak więc, jak aparat ma Ci służyć do kręcenia filmów - kup kamerę, albo Sony SLT, a jak Nikon, to niestety musisz od razu zakupić odpowiednie obiektywy - takie które pozwolą dobrze ręcznie ostrzyć i maja pierścień przesłony - czyli manualne.
sokolnik
17-08-2013, 03:25
Aktualnie tylko Canon EOS 70D oraz Sony SLT są w stanie normalnie ostrzyć przy kręceniu filmów.
dasz sobie rękę uciąć że ten kwanon 70D normalnie ostrzy przy kręceniu filmów?
Miałeś go w rękach? Kręciłeś filmy?
Pokaż jakiś film z tego 70D, ocenimy wspólnie :)