PDA

Zobacz pełną wersję : zestaw lamp - plener

Grim
28-07-2013, 19:35
Witajcie,
sprawa wygląda tak: zaczynam fotografować ze sztucznym oświetleniem, trochę prób w studio mam ze sobą( tyle że studio nie należało do mnie) nadeszła pora na kupno własnego sprzętu, który można będzie przenieść w plener (oczywiście funkcję domowego studia również ma sprzęt ten spełniać). Z rozeznania do tej pory potrzebuję: 3 lampy( nie do końca mam pewność jaką mają moc posiadać), do nich jakieś statywy, myślę też o zasilaniu ich w plenerze - czyli generator, do tego jakieś modyfikatory światła, ale to jakby traktuję puki co na marginesie,
w związku z tym bardzo proszę o pomoc, nie mam dużego doświadczenia w świecie lamp to dopiero początki,zupełnie nie wiem gdzie szukać, jeśli chodzi o sklepy to wolałbym pojechać po zakupy osobiście w grę wchodzi Warszawa, Kraków, Łódź, Kielce, jest jakiś sklep, który polecacie na takie zakupy, aby asortyment był na miejscu? :)
Bardzo proszę o propozycje, co polecacie w cenie mniej więcej.. do 3 tys, chciałbym, aby służyło to przez parę dobrych lat,

militarius
28-07-2013, 20:04
jesteś przekonany, że potrzebujesz trzech lamp w plener czy tak tylko piszesz? :)
mz, jedna wystarczy.

Grim
28-07-2013, 20:44
myślałem o domowym studio
główne, kontra, tło - pozwala rozwinąć skrzydła :)
a w plener, sam nie wiem może dwie wystarczą, może jedna, a masz jakąś propozycję w zanadrzu ;) ?
może faktycznie przesadziłem, jednak dwie to muszą być :)

r_m
28-07-2013, 21:21
Jak musi działać w plenerze i w domu, to są cztery możliwości:
1) zwykłe lampy studyjne, do nich zasilacz akumulatorowy dający "gniazdko bez ściany" (z możliwością podłączenia praktycznie wszystkiego na 240V)
2) lampy studyjne z dedykowanym zasilaczem (w domu - do gniazdka, w plenerze - zasilacz)
3) generator akumulatorowy + głowice (błyskasz tylko z akumulatora, niezależnie czy w domu czy w plenerze)
4) zwykłe lampy "reporterskie" (przyklejone wątki omawiają temat dość szeroko)