Zobacz pełną wersję : pomoc przy obiektywie.
fotoewelina
15-07-2013, 15:55
Witam, mam nikona d3000, i znajomy ostatnio zaproponował mi że ściągnie z zagranicy obiektyw, dostałam obiektyw można powiedzieć stary, i czy jeżeli go zainstaluję do mojego aparatu to czy go nie uszkodzę?
Jestem początkującą i nie znam się zbytnio. Firma obiektywu Tamron. Parametrów dokładnie nie pamiętam, bo został u kolegi,
Jak mam rozpoznać że dany obiektyw nadaje się do aparatu mojego? Aby nie uszkodzić i jednego i drugiego?
Możecie mi pomóc?
Witam, mam nikona d3000, i znajomy ostatnio zaproponował mi że ściągnie z zagranicy obiektyw, dostałam obiektyw można powiedzieć stary, i czy jeżeli go zainstaluję do mojego aparatu to czy go nie uszkodzę?
Jestem początkującą i nie znam się zbytnio. Firma obiektywu Tamron. Parametrów dokładnie nie pamiętam, bo został u kolegi,
Jak mam rozpoznać że dany obiektyw nadaje się do aparatu mojego? Aby nie uszkodzić i jednego i drugiego?
Możecie mi pomóc?
Jeśli ma bagnet Nikona to nic się nie stanie.
fotoewelina
15-07-2013, 15:58
A jakiś sposób na rozpoznanie tego?
Możecie mi pomóc?
Druga sprawa - czy ten obiektyw posiada silnik AF? D3000 nie ma tzw śrubokręta i obiektywy muszą mieć swój własny napęd.
//edit
Co to jest dokładnie za model?
fotoewelina
15-07-2013, 16:00
Nie pamiętam dokładnie modelu obiektywu, zdaje mi się, że to z jakiś starszych modeli, będę wiedziała coś więcej pod koniec tygodnia -zapomniałam spisać
fotoewelina
15-07-2013, 16:01
Obiektyw ten na pewno jest używany i z zagranicy,czy opłaca się takie coś kupować?
czy opłaca się takie coś kupować?
Na pewno nie, jeżeli został skradziony za granicą...
fotoewelina
15-07-2013, 16:05
Raczej skradziony nie został, tylko zakupiony
A jakiś sposób na rozpoznanie tego?
Wygląda tak:
https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2013/07/14mmblackdotKEN_4337-2.jpg
źródło (http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/14mm/14mm-black-dot-KEN_4337.jpg)