PDA

Zobacz pełną wersję : pomoc przy obiektywie.

fotoewelina
15-07-2013, 15:55
Witam, mam nikona d3000, i znajomy ostatnio zaproponował mi że ściągnie z zagranicy obiektyw, dostałam obiektyw można powiedzieć stary, i czy jeżeli go zainstaluję do mojego aparatu to czy go nie uszkodzę?
Jestem początkującą i nie znam się zbytnio. Firma obiektywu Tamron. Parametrów dokładnie nie pamiętam, bo został u kolegi,
Jak mam rozpoznać że dany obiektyw nadaje się do aparatu mojego? Aby nie uszkodzić i jednego i drugiego?
Możecie mi pomóc?

MstrG
15-07-2013, 15:57
Witam, mam nikona d3000, i znajomy ostatnio zaproponował mi że ściągnie z zagranicy obiektyw, dostałam obiektyw można powiedzieć stary, i czy jeżeli go zainstaluję do mojego aparatu to czy go nie uszkodzę?
Jestem początkującą i nie znam się zbytnio. Firma obiektywu Tamron. Parametrów dokładnie nie pamiętam, bo został u kolegi,
Jak mam rozpoznać że dany obiektyw nadaje się do aparatu mojego? Aby nie uszkodzić i jednego i drugiego?
Możecie mi pomóc?

Jeśli ma bagnet Nikona to nic się nie stanie.

fotoewelina
15-07-2013, 15:58
A jakiś sposób na rozpoznanie tego?

MstrG
15-07-2013, 15:58
Możecie mi pomóc?

Druga sprawa - czy ten obiektyw posiada silnik AF? D3000 nie ma tzw śrubokręta i obiektywy muszą mieć swój własny napęd.

//edit
Co to jest dokładnie za model?

fotoewelina
15-07-2013, 16:00
Nie pamiętam dokładnie modelu obiektywu, zdaje mi się, że to z jakiś starszych modeli, będę wiedziała coś więcej pod koniec tygodnia -zapomniałam spisać

fotoewelina
15-07-2013, 16:01
Obiektyw ten na pewno jest używany i z zagranicy,czy opłaca się takie coś kupować?

rul3z
15-07-2013, 16:03
czy opłaca się takie coś kupować?

Na pewno nie, jeżeli został skradziony za granicą...

fotoewelina
15-07-2013, 16:05
Raczej skradziony nie został, tylko zakupiony

MstrG
15-07-2013, 16:07
A jakiś sposób na rozpoznanie tego?

Wygląda tak:

https://forum.nikoniarze.pl/imgimported/2013/07/14mmblackdotKEN_4337-2.jpg