PDA

Zobacz pełną wersję : Orientacyjne koszty życia w UK

Pawel.S
10-07-2013, 15:59
Jako że nikoniarze są wszędzie, mam pytanie do mieszkających w UK: jakie są u Was orientacyjne koszty życia ?
Rozważamy poważnie kilkuletni wyjazd i zbieram informację z różnych źródeł. Mam oczywiście Google, oferty wynajmu mieszkań itp też sobie przejrzałem także nie jestem zupełnie zielony - chciałbym po prostu poznać wasze doświadczenia w tym zakresie. Ile z grubsza wydaje się na życie zakładając normalne funkcjonowanie: raz na jakiś czas restauracja czy wycieczka gdzieś, menu bogatsze niż fasolka z Tesco itp.

PS. Wyjedziemy 3 osobową rodziną (córka jest jeszcze mała, w pierwszym etapie na pewno żona nie będzie pracować), co do miejsca to jeszcze nie jest to pewne ale obecnie najbardziej prawdopodobne wydają się okolice Birmingham.

Z góry dzięki !

GeparD
10-07-2013, 17:08
Sam już wiesz, że co miasto/region to inne warunki pracy, zarobków, kosztów utrzymania się. U mnie (Belfast) wynajem mieszkania 2-3 pokojowego plus salon z kuchnią to wydatek rzędu £500+ na miesiac. Oczywiście można taniej. Wszystko zależy od tego jakie masz wymagania. Macie już dziecko więc będziesz chciał wynająć mieszkanie/dom w lepszym stanie, w lepszej (bezpieczniejszej) dzielnicy - a to wszystko składa się na cenę wynajmu lokalu. Do tego dochodzą opłaty za wodę/prąd/ogrzewanie/podatek.

W Irlandii Północnej Council Tax przeważnie płaci właściciel mieszkania. Zmieniałem mieszkania 4 razy i za każdym razem było tak samo. Wiem, że są rejony w UK (np Londyn), gdzie tym podatkiem obarczony jest najemca. Jest on zależny od wartości domu/mieszkania, który wynajmujesz. Także zwracaj uwagę, bądź dopytaj się kto go płaci przed wynajęciem mieszkania.

U mnie za wodę nie płaci się - jeszcze, bo plany były by wprowadzić taką opłatę. Na szczęście bezskutecznie. Za wodę płacą tylko firmy.