PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z pomiarem światła.

grzes88itf
09-07-2013, 20:35
Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem lustrzanki w tym wypadku d5100, nie znam się za bardzo więc mam takie pytanko, dlaczego gdy mam wybrany matrycowy pomiar światła i zmieniam tryb pola AF z automatycznego na jednopunktowy to zmienia mi się ekspozycja??( w moim przypadku pracując na priorytecie przesłony oczywiście zmienia się czas naświetlania) tak jak gdyby aparat przechodził także w punktowy pomiar światła, testy robiłem mając aparat na statywie z obiektywem wycelowanym w żarówkę dzięki czemu uzyskiwałem bardziej miarodajne wyniki.

puciek
09-07-2013, 21:07
Bo tryb matrycowy w tym body (i w innych także) za priorytet bierze obiekt w punkcie ostrzenia. Przy automacie wszystkie punkty ostrości, a przy AF-S ten, który jest wybrany i stara się tak naświetlić zdjęcie, aby punkt/punkty ostrości nie były prześwietlone.

grzes88itf
09-07-2013, 21:29
Bo tryb matrycowy w tym body (i w innych także) za priorytet bierze obiekt w punkcie ostrzenia. Przy automacie wszystkie punkty ostrości, a przy AF-S ten, który jest wybrany i stara się tak naświetlić zdjęcie, aby punkt/punkty ostrości nie były prześwietlone.

To wg mnie trochę nie tak, gdybym chciał mieć za priorytet pomiar w punkcie ostrzenia to bym wybrał pomiar punktowy a skoro wybieram matrycowy to chciał bym mieć pomiar dla całego obszaru kadru, czyż nie mam racji??? pewnie nie mam bo jestem nie doświadczony i się nie znam :)

Art Erie
09-07-2013, 21:37
To wg mnie trochę nie tak, gdybym chciał mieć za priorytet pomiar w punkcie ostrzenia to bym wybrał pomiar punktowy a skoro wybieram matrycowy to chciał bym mieć pomiar dla całego obszaru kadru, czyż nie mam racji??? pewnie nie mam bo jestem nie doświadczony i się nie znam :)

Tak jest skonstruowany algorytm pomiaru światła. Jest to pomiar dla całego kadru, ale uśredniony; w mniejszym stopniu, niż "centralnie ważony", ale uśredniony.