PDA

Zobacz pełną wersję : Zdjęcie odzieży na manekinie

xanthina
13-06-2013, 12:22
Witam, to mój pierwszy post tutaj :) Potrzebuję rad fachowców w kwestii fotografii. Nie znam się na tym, dlatego proszę o pomoc. Otóż czy zdjęcia np. z tej aukcji: KLIK (http://allegro.pl/blinge-bluzka-tunika-victoria-zamek-skora-i3314255378.html) są zrobione w jakiś profesjonalny sposób - typu sztuczne oświetlanie, mini studio, lampa błyskowa etc.?

Czy aby zrobić takie zdjęcia wystarczy tło + lustrzanka + jasne pomieszczenie? Ale co gdy na dworze jest pochmurno? Chciałabym uzyskać taki efekt jak ten z aukcji (z tymże na jaśniejszym tle, z podobnym manekinem) jak najniższym kosztem oraz przy minimum włożonej pracy w robienie zdjęć (raczej w grę nie wchodzi ręczna obróbka zdjęć). Z drugiej strony zależy mi także, aby zdjęcia były idealne, wyraźne, bez cieni itp. Nie muszą być mega super profesjonalne, ale po prostu dobre.

Drugie pytanie: jaki kolor tła wybrać? Chciałabym coś jasnego, ale nie białego. Myślałam nad szarym, ale przeglądając zdjęcia robione na takim tle jakoś nie bardzo to widzę... Chodzi mi o te tła, których pełno na allegro.

I jeszcze jedno: Nikon d5100, d3100 czy d90 wystarczą do takiego typu zdjęć? Trzeba jeszcze w dodatkowo w coś zainwestować? Obiektyw, lampa błyskowa?

Będę wdzięczna za odpowiedzi.

P.s. Budżet jaki mogę w to wszystko zainwestować (aparat, tło, torba, statyw) to 3000 zł.

motoko
13-06-2013, 12:38
Dwie chinskie lampy (ew. trzecia na oswietleniantla), parasolki, szare tlo, kazda lustrzanka, kitowy obiektyw, tanie wyzwalacze do lamp (Yongnuo etc.) i dasz rade. W przedstawionym budzecie zmiescisz sie bez problemu, zostanie jeszcze na oblanie "studia".

Sent from my RM-846_eu_euro1_267 using Board Express

varjo
13-06-2013, 13:10
Nie znam się na tym

Budżet jaki mogę w to wszystko zainwestować (aparat, tło, torba, statyw) to 3000 zł.