PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienia na obiektywie a te na body

ForbiddenFruit144
06-06-2013, 18:12
Witam,

Z góry przepraszam jeśli moje pytanie jest idiotyczne, ale jestem laikiem i aparat mam od niedawna.
Zacznę może od tego, że posiadam Nikona D3000 i obiektyw Tamron 17-50 f/2.8 więc chyba taki typowy amatorski basicowy set ;)
No więc do rzeczy. Już mniej więcej ogarniam pracę w trybie manulanym(nie mówię, ze umiem robić zdjęcia, ale że mniej więcej wiem co to przysłona, iso, długość naświetlania itd.) moje pytanie dotyczy za to tego co możemy zrobić obiektywem(mam na myśli to małe pokretełko). Do czego ono służy, jak się ma do ustawień, które robimy na korpusie, czy przy trybie manulanym, tamto można ustawić na automatyczny, czy może też warto na manulany itd. Jeszcze raz przepraszam za tak podstawowe pytanie, ale nigdzie nie mogłam znaleźć na nie odpowiedzi-głownie jeśli chodzi o korelacje między obiektywem, a body.

No i tak przy okazji spytam. Co może być przyczyną tego, że zdjęcia bardzo często wychodzą bardzo nieostre i poruszone, nawet przy dużych wartościach iso?

zgera
06-06-2013, 18:30
Trzeba rozróżnić dwa tryby manualne aparatu, pierwszy, manualne ustawianie ekspozycji, czas, przysłona, iso itp. wybierasz tryb M kółkiem wyboru trybów.
Oraz manualne ustawianie ostrości, w przypadku D3000 takie ustawienie znajduje się w menu aparatu, tryb autofokusa na M, druga możliwość to przełącznik na obiektywie, AF, M, jeśli na obiektywie lub w menu aparatu wybierzesz M to automatyczny AF nie będzie działał, ostrzenie tylko ręczne za pomocą pierścienia na obiektywie.
Ponieważ D3000 posiada mały i ciemny wizjer manualne ostrzenie nie jest takie proste, musisz wiedzieć że w trybie manualnym aparat zrobi zdjęcie jeśli obiekt nie zostanie poprawnie wyostrzony.

GonzoG
06-06-2013, 18:31
1) którego tamrona 17-50/2.8 masz, bo są 2.
2) jakie "to małe pokretełko" ?? Bo ja nic takiego na tym obiektywie nie widziałem...