Zobacz pełną wersję : Trudne dylematy
Draugdin
29-05-2013, 15:12
Witam i pozdrawiam.
Przepraszam że od razu z tak zwanej "grubej rury" i że powielam post z podgrupy ale zależy mi na jak największej ilości opinii.
Kilka słów o mnie. Zajmuję się fotografią od kilkunastu lat choć nadal pewnie jestem amatorem. Głównie jest to fotografia „rodzinna” plus trochę krajobrazów. Zawsze marzyłem o posiadaniu lustrzanki cyfrowej, ale albo nie było na to środków pieniężnych albo jak teraz bym nawet mógł coś kupić to sam nie wiem co wybrać, ale o tym nie o później.
Wychowałem się na fotografii czarno białej i aparacie Practica Nova B (klasyka). Przez ostatnie 10 lat posługiwałem się aparatem Minolta Dimage Z10 i byłem z tego aparatu bardzo zadowolony. Ponad rok temu kupiłem Fuji HS20exr – miał rewelacyjne recenzje i podobno parametry ale jakoś mnie nie zachwycił niestety. Nie wiem czy ja do końca nie potrafię wykorzystać wszystkie możliwości tego aparatu czy po prostu moje subiektywne odczucie, że w tych samych warunkach oświetleniowych stara 10-cio letnia Minolta potrafi robić lepsze zdjęcia niż ten napakowany technologią Fuji.
I tu dochodzimy ponownie do tematu zakupu lustrzanki cyfrowej. No i tu dopiero zaczynają się dylematy. Przede wszystkim co wybrać Canon czy Nikon – Każdy broni swojego a opinii w Internecie jest więcej niż użytkowników w myśl stwierdzenia gdzie Polaków dwóch tam trzy opinie. Jedni twierdzą że Canon ma cieplejsze barwy inny że to bzdura i nie ma jak Nikon. Osobiście jakoś moja sympatia skłania się do Nikona dlatego też pozwoliłem sobie zawraca wam głowę na tym forum.
Przyznaję bez bicia, że jestem laikiem w dziedzinie lustrzanek cyfrowych i nawet najbardziej rozbudowany opis na stronach internetowych niewiele mi pomaga, gdyż czytam to jak podręcznik czarnej magii dla zaawansowanych. A jeszcze dodatkowy zamęt wprowadzają na przykład takie oferty jak tu:
http://www.cyfrowe.pl/aparaty/canon-...55-250-is.html