Zobacz pełną wersję : Pierwsza lampa do D300
majster-b
22-05-2013, 10:26
Hej,
Jestem zwolennikiem światła zastanego i używam głównie stałek. Czasami jednak jest potrzeba rozbić cienie albo lekko doświetlić. Potrzebuje uzupełnić szpeje o flasha - zastanawiam się nad SB-800, ale być może warto kupić coś nowszego. Mogę przeznaczyć ok 800zł. Fotografuje głównie dzieci, jakieś firmowe wydarzenia, rocznice, okazjonalnie 2-3 śluby w roku jako zapasowy fotograf. Flash będzie współpracował z N35/1.8G, N85/1.8D, N50/1.4D, T17-55/2.8. Dłuższych ogniskowych z flashem nie przewiduje choć może kiedyś. Nie lubię lamp ale czasem sytuacja zmusza.
Pomóżcie koledzy - jestem w tym zielony a to co znalazłem na forum nie daje mi jasnego obrazu w kontekście kasy jaką dziś dysponuje.
Pozdr.
Kuba
Art Erie
22-05-2013, 10:55
Bierz SB 800 to wół roboczy, z nowszymi będziesz miał jedynie problemy ( ich jedyna zaleta to wygodniejszy panel sterowania ).
Pewnie już wiesz, że ja polecam SB-800 namiętnie. Amatorsko robiłem parę ślubów (jako gość), trochę pokazów mody i co tam jeszcze się nawinęło. W połączeniu z Eneloopami i zasobnikiem na piąty akumulator, zestaw jest po prostu nie do zajechania. Dodatkowo wytrzymuje niesamowite obciążenia, bardzo szybko się ładuje do kolejnego strzału, więc serie nie są problemem. Nie pamiętam też, by przegrzewanie się stanowiło w ogóle jakikolwiek problem. Jedna uwaga - jeżeli masz możliwość kupna z oryginalnym dyfuzorem, to warto - ja swój zostawiłem w dalekim kraju, a zamiennik okazał się sporo gorszy. Najlepiej by komplet był pełny - stopka się przydaje, futerał jest bardzo wygodny, nie tylko do lampy, a filtry - wiadomo. Choć te można dokupić jakby były już mocno podniszczone.
No i nigdy nie będziesz narzekał na brak mocy.