Zobacz pełną wersję : Macro dla amatora
piotereks
03-05-2013, 19:04
Witam.
Zacznę tak.... wahałem sie między Nikkor 105 mm f/2.8 G AF-S VR IF-ED MICRO , a Sigmą 150 mm f/2.8 DG EX APO OS HSM MACRO. Kiedy wybór padł na Nikkora i zaczałem sie umawiać z kolegą w ramach pomocne dłoni on swierdził tak.... cytuję - " Jest 70-300 vr nikkora i wydaje mi sie ze to jest najbardziej zasadna kontynuacja zestawu. Dodatkowo dokupic pierscienie posrednie za ok 300zl i jest macro jak trzeba."
i.... teraz sam juz nie wiem. zawsze myslałem że do ładnego maro to i odpowiedni obiektyw trza miec i koniec. a tu....... czy Nikkor 70-300Vr, (którego tez chciąłbym mieć jako universalnego zooma) da mi to co 105Nikkora w makro?
prosze Was drodzy o porade, będzie ona dla mnie kluczowa przy zakupie obiektywu.
jestem amatorem, wszystkie zdjęcia idą na papier.
Absolutnie nie.
Do makro są obiektywy makro a nie jakieś pół środki.
Jest jeszcze tamron 90mm.
Bez jaj, 70-300 to se można samoloty na dużej przysłonie robić a nie makro, koledze się tylko wydaje że to dobry wybór. 70-300vr jest poprostu miękki, skala odwzorowania też nie taka jak do macro i tyle o nim.
Micro 105vr daje bardzo ostry obrazek i jeśli ktoś ma ambicje na makro to jest właściwy wybór. Uprzedzając ewentualne pytanie miałem obydwa obiektywy, wiem jakie są i jak obrazują.
PS. mając N18-200 nie siliłbym się na zakup N70-300vr, nie warto.
Absolutnie nie.
Do makro są obiektywy makro a nie jakieś pół środki.
Jest jeszcze tamron 90mm.
Jest i Tokina 100mm, też zacna.
piotereks
03-05-2013, 20:03
to juz daje mi klarowny obraz dziekuje za odpowiedzi. teraz jeszce powiedzcie czy Nikkor do makro 105 czy sigma150??. nie oatrzac oczywiscie na cene
Nie wiem, czemu nie bierzesz pod uwagę Tamrona 90 :/
piotereks
04-05-2013, 10:39
a duza bedzie roznca miedzy 90m Tamrona i 105nikkora
Są dwa, a właściwie trzy Tamrony 2,8/90.
Najstarszy ma pierścień przysłon i napęd śrubokrętem z silnika w korpusie aparatu.