PDA

Zobacz pełną wersję : Metz 32 CT7 i nikon d70



hobb3
10-07-2005, 00:04
Witam wszystkich!

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem D70-ki. W moje ręce trafiła również lampa Metz 32 CT7. Ponieważ jestem laikiem w sprawie lamp, a nie chciałbym przez przypadek czegoś zepsuć, to pomyślałem, że zapytam tu na forum i może jakaś miła duszyczka podzieli się ze mną swą wiedzą.

Lampa ta ma na stopce chyba 6 V, więc o przepaleniu nie powinno być mowy.

1) Ale czy są jeszcze jakieś inne kwestie, które mogłyby mieć wpływ na kompatybilność z nikonem?

2) Czy potrzebny jest specjalny adapter, by wykorzystać w pełni możliwości współpracy lampy zewnętrznej z aparatem?

3) No i najważniejsze, czy mogę spokojnie używać tej lampy z d70?

Z góry dzięki za wszelką pomoc

Piotr

[ Dodano: Pon 11 Lip, 2005 ]
Dwa posty na dwóch forach i brak odzewu :(

Is anybody out there?

vilen
14-07-2005, 17:08
chyba niebardzo :( mam metza kupionego do analogowej 65 i kolesie z fotojokera stwierdzili że może uszkodzić elektronikę 70 - faktem jest to że nie działa bo wcześniej pożyczyłem ją koledze do 70 i do niczego mu się nie przydała - lampę musisz kupić dedykowaną do cyfry, albo zainwestować w adapter - przejściówkę ok 300 zł

szymony
14-07-2005, 17:32
[ Dodano: Pon 11 Lip, 2005 ]
Dwa posty na dwóch forach i brak odzewu :(


Bo ileż można pisać. Takich pytań było tu dziesiątki jeżeli nie setki. Zmienia się tylko model błyskograta.
D70 nie ma standartowego TTLa tylko nowy wynalazek skośnokich inżynierów zwany iTTlem, w związku z czym żaden błyskograt nie obsługujący iTTLa z nim nie zagada. AMEN

Zmrożon
14-07-2005, 17:38
żaden błyskograt nie obsługujący iTTLa z nim nie zagada

:shock:

Ja ostatnio odgrzebałem jakiś plastik ze stopką i napisem 'ELWA' z boku. Mój ojciec twierdzi, że używał tego czegoś z eksą (exą ?) jako lampy błyskowej - z D70 działa bez problemu, mimo, że ma ponad 20 lat... Znaczy, że to coś ma iTTL ?

kacperek
14-07-2005, 18:03